Boraras Brigittae of Boraras Urophthalmoide


K

Krisv89

Guest
Hoihoi.
Ik zit enorm met de twijfel of ik wel de juiste vissen heb meegekregen in de winkel. :( foto in bijlage zouden Brigittae moeten zijn. Echter denk ik meer om meer dat het Urophthalmoide zijn.
Ik heb 3 visjes die slanker zijn en intenser van kleur. Daarom dat ik enorm begin te twijfelen.

Alvast bedankt ! 🙏
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201011-205415_Gallery.jpg
    Screenshot_20201011-205415_Gallery.jpg
    239.6 KB · Weergaven: 84
Ik denk ook dat het glasrasbora's zijn, zeker vanwege de zwarte stip op de staart, jonge chillis zijn echter ook lichter van kleur en dan zijn ze moeilijk te onderscheiden. Ik denk dat het een maandje wachten is wil je het helemaal zeker weten.
 
Dankje! Wel ik heb er 3 die wel lijken te zijn wat het moet. Die visjes zijn ook iets slanker. Wat ook opvalt is dat die 3 apart hangen in het bakje.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201011-205447_Gallery.jpg
    Screenshot_20201011-205447_Gallery.jpg
    280 KB · Weergaven: 82
Bedankt voor de reacties. Morgen maar eens naar de winkel bellen vanwaar ze komen. Wou eerst zeker zijn van mijn stuk. Ik hoop echt dat ze een oplossing bieden 🙏.
 
Die zien er inderdaad wel uit als brigittaes... Afwachten hoe ze zich ontwikkelen of terug brengen?
 
Bedankt voor de reacties. Morgen maar eens naar de winkel bellen vanwaar ze komen. Wou eerst zeker zijn van mijn stuk. Ik hoop echt dat ze een oplossing bieden 🙏.
Had dit bericht nog niet gezien, sorry 🙏
 
Ik hoop dat ik ze kan terugbrengen. Ik wil absoluut brigittae 😅.
 
Ik hoop dat ik ze kan terugbrengen. Ik wil absoluut brigittae 😅.
Ik ben er ook over aan het denken, maar ben nog in conclaaf met vrouw lief, die wil weer vanalles waar ik geen zin in heb 🤣
 
Maar deze hebben toch ook een zwarte stip in de staart?
Bij nader inzien denk ik inderdaad toch dat ook dat uropthalmoides zijn.

Ze hebben allebei iets zwart op de staart, alleen die uropthalmoide heeft overduidelijk een stip, de chilli is over het algemeen wat slanker dus dat speelt ook mee. Nogmaals deze soorten worden vaak verward en op een foto is het moeilijk te zien. Wil je het zeker weten moet je wachten tot ze oo kleur komen. Worden ze niet vuurrood, zijn het over het algemeen geen chillis. Hieronder duidelijke foto's van de twee soorten
download.jpegsddefault.jpg
 
Verschil zit hem ook vooral in de vinnen. Urupthalmoides heeft doorzichtige vinnen, waar die van de brigittae wat gekleurd zijn.
 
Ja ik zit precies met dezelfde kwestie. Ik ben bij verschillende winkels geweest en eigenlijk zie ik overal steeds hetzelfde verhaal.
Althans, ik zie nooit het fel rode visje dat je terug ziet op afbeeldingen op het internet. Dus ik denk dat de 'echte' brigittae gewoon slecht verkrijgbaar is.

Het kan natuurlijk ook dat er gewoon kleur variatie is binnen de soort of dat er online alleen de mooie plaatjes verschijnen van de fel rode visjes.
Ik ben in ieder geval gegaan voor de visjes die ik kon krijgen en ze zijn wel een stuk roder geworden tov toen ze in de verkoopbak zaten, maar niet fel rood.
Tevens wat ik nergens echt te spreken over de kwaliteit van de visjes, alsof ze allemaal toch een klap hebben gekregen bij de import.

Maar mocht iemand weten waar ze wel in felrode kleur te krijgen zijn (omstreken Amsterdam/Haarlem/Zandaam) dan hoor ik het graag :)
 
Merkte hier wel destijds bij het bestellen dat Ruinemans gewoon verkeerd had geleverd. Zakje en pakbon van de LFS zei brigittae, maar was niet de brigittae die geleverd was helaas. Slecht op kleur dus kwam er ook thuis pas achter. Gelukkig wel kunnen ruilen, maar lastig als je juist die (imo de mooiste) zoekt
 
Ja ik zit precies met dezelfde kwestie. Ik ben bij verschillende winkels geweest en eigenlijk zie ik overal steeds hetzelfde verhaal.
Althans, ik zie nooit het fel rode visje dat je terug ziet op afbeeldingen op het internet. Dus ik denk dat de 'echte' brigittae gewoon slecht verkrijgbaar is.

Het kan natuurlijk ook dat er gewoon kleur variatie is binnen de soort of dat er online alleen de mooie plaatjes verschijnen van de fel rode visjes.
Ik ben in ieder geval gegaan voor de visjes die ik kon krijgen en ze zijn wel een stuk roder geworden tov toen ze in de verkoopbak zaten, maar niet fel rood.
Tevens wat ik nergens echt te spreken over de kwaliteit van de visjes, alsof ze allemaal toch een klap hebben gekregen bij de import.

Maar mocht iemand weten waar ze wel in felrode kleur te krijgen zijn (omstreken Amsterdam/Haarlem/Zandaam) dan hoor ik het graag :)
De verlichting in verkoopbakken is er meestal ook niet naar om het felrode de accentueren (gek genoeg, prima verkooptruc).
Je zou Hoeben in Haarlem (Gen. Cronjéstraat) eens kunnen proberen, ik geloof dat ik ze daar weleens gezien heb maar ben er al een hele poos niet meer geweest.
 
De verlichting in verkoopbakken is er meestal ook niet naar om het felrode de accentueren (gek genoeg, prima verkooptruc).
Je zou Hoeben in Haarlem (Gen. Cronjéstraat) eens kunnen proberen, ik geloof dat ik ze daar weleens gezien heb maar ben er al een hele poos niet meer geweest.
Ja daar kan ik eens gaan kijken idd! Overigens ook erg tevreden met de iets minder rode, waarschijnlijk Rasbora Urophthalmoide. Leuke visjes
 

Terug
Bovenaan