Borneo Wild Shrimp Soil


JdeV

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Berichten
600
Leeftijd
38
Locatie
Zwartewaterland
Sinds ik een garnalenbakje heb gebruik ik als bodem de Borneo Wild Shrimp soil naar volle tevredenheid.
De pH/kH/gH worden keurig verlaagd en qua duur van de werking is dit ruim voldoende.

Echter heb ik nieuwe nodig aangezien de huidige uitgewerkt raakt. Normaal gesproken bestel ik dit bij onlineaquariumspullen maar naar nu blijkt leverd de importeur niet meer in Europa.

Ik kan het wel buiten Europa kopen maar geen zin in de verzendkosten van 40-90 euro terwijl het product zelf minder kost.

Wat is een goed alternatief voor een pH verlagende bodem?
pH moet rond de 5,5-6 getrokken worden met de bodem en liefst minimaal een jaar de werking houden (Borneo wild is nu 18 maanden goed)
 
Ik gebruik ook die Ton al noemt en de ph wordt hier naar zo n 5.7 verlaagd en werkt zeker 2 jaar door als je met osmose werkt.
 
Ik gebruik ook die Ton al noemt en de ph wordt hier naar zo n 5.7 verlaagd en werkt zeker 2 jaar door als je met osmose werkt.

Even vergeleken met die shrimp King en obv bovenstaande denk ik toch maar de glasgarten proberen.

De shrimp king haalt op papier de pH niet die ik wil hebben, wil graag onder de 6 komen/blijven.
 
IMG_20190307_172820977.jpg


Bestelling is vandaag binnen gekomen.

Kan ik komend weekend aan de slag om de bodem te vervangen.
 

Terug
Bovenaan