Wat is er nieuw

Borsalino's 500 liter bakske

• Onderwerp starter Onderwerp starter Borsalino
  • Startdatum Startdatum
B

Borsalino

Guest
Hebben een zeer lelijke schouw en het plan was om rond de schouw een kast te maken met het aquarium in.

Het plan.
RLjqAiKp69pnCJ8woFWvGcMdrLxjnS0W.jpeg

Het begin van de kast.
7751391028841NIMG_1314.jpg

7631391114733NIMG_1316.jpg

9701391182462NIMG_1321.jpg

7171391182538NIMG_1324.jpg

De techniek.

De planten erin.

Het schema voor de ledverlichting.

Stand van vandaag.

De kast nog 1 laklaag geven nu alles in orde is.

Mooi uitgewerkt zeg! De planten doen het zo te zien ook erg goed met de LED-verlichting. Welke LED's zijn dat? Wat zijn de precieze maten van de bak?

Zijn JMB ledbar's.
De bak is 200 x 50 x 50

De bodem is Manado.

Super mooie bak en kast. En de schoorsteen gelijk verdwenen. Volgens mij is de stroming wat sterk van links naar rechts, de planten wuiven helemaal mee. :thumbs:
Mooie verlichting en mooi op schema gezet voor een natuurlijke overgang. Blijf dit volgen.

Gr. John. :petjeaf:

Wow, dat is een flinke bak geworden en erg mooi.. Plantjes doen het goed zo te zien. Wat zwemt er allemaal in, behalve dan de grote school kardinalen?

Heel erg mooi gedaan joh! Je bak staat er ook netjes bij. Mooie verlichting ook.
Heb je naast je kastje voor je techniek nog voldoende ruimte over voor andere aquarium gerichte zaken?

Ik ga deze ook zeker volgen....prachtig!

Gr Robin

@Martinez, geen ervaring met bodem, ben net na 30 jaar geen bak meer gehad te hebben terug gestart.
Toendertijd was het gewoon Rijnzand als bodem, nu is er zeer veel meer keus enzo van vanalles.

@John Muller, de stroming staat in feite van rechts naar links, is de te grote Aponogeton ulvaceus waarvan de bladeren van zichzelf zo gegroeid zijn, en dan heb ik net voor de foto er nog een snoeibeurt op uitgevoerd, er waren al lengtes bij van 60 cm.
Natuurlijk botst de stroming tegen de linkerkant en gaat zo terug, dat wel.

@MsFelix, de 70 grote Kardinalen, 1 Betta man met 2 vrouwen, 6 Corydoras Elegans, 1 L144, 10 Carnegiella Strigata, 10 Megalamphodus Sweglesi, 10 Nannostomus Marginatus, 10 Nannostomus Peru Red en een koppelke Ramirezis.

@Robin-S, in de kast in nog plaats zat, de electro aansluitingen zitten in de andere kant ver weg van de pomp.
Maar heb nog in de ex-kinderkamer een 60 literke staan voor garnalen en daar staat al de rest van testers en Artemia spullen enz......

Echt een prachtbak! En, naar ik aanneem aangezien het eerst een schouw was, mooi centraal in de ruimte.
En ook een mooie maat qua diepte en hoogte.

Effe aan het oefenen visjes deftig op de foto te zetten, ze zitten namelijk niet stil, moet nog beter kunen.
De Betta is echt lensschuw net zoals de Corydoras Elegans.

aFe8c8fLvFu6YqVcsNnyf5D27Tr5_365.jpeg

Zo wat een prachtig "bakske", een giga bak! En wat mooi gemaakt!! Je mag hier ook nog wel even komen klussen 😉
Ziet er schitterend uit zeg! :petjeaf:

Ja das een goeie Goldie, klussen, heb er nog van de zomer geweest op het Piccardthof, is zeer ver .........................

Borsalino zei:
Ja das een goeie Goldie, klussen, heb er nog van de zomer geweest op het Piccardthof, is zeer ver .........................

Haha, ja wel een eindje rijden.... jammer 😉

Mooie fotokes weer. Je verlichting is die helemaal computer gestuurd? Vind het zeer prachtig gedaan. Is misschien een optie ook voor mijn bak.

@John Muller, ja met een TC420 is de zelfde als die van Kitelight, enkel heb ik er 34.95 voor betaald, nieuw hoor enkel bij andere webshop besteld.
Wordt nu geleverd met de nieuwe software.

Enige is dat 1% geen licht geeft en 2% van 1 ledbar vind ik persoonlijk iets teveel als totale nachtverlichting.

Je kan zowel de percentages faden als jumpen.
bv om van o% naar 2% gebruik ik jumpen, haalt anders toch niks uit voor er licht is.

Borsalino, ik heb jou site gevonden via google. Kwam bij ander forum waar jij ook op zit in Belgi�.
Via de link in het betreffende gedeelte bij die internet shop gekomen. Inderdaad goedkoper. Nu nog uitzoeken welke voor mij het beste zijn en hoeveel. Bedankt.

Prachtige bak. Ben benieuwd hoe deze zich ontwikkeld.

Welke led verlichting heb je er boven hangen en met welke controler? Ziet er goed uit. Ik zie dat je bij stap 9 en 10 25% zakt in licht en vervolgens weer stijgt. Wat is daar de bedoeling van?

erg mooie bak! lijkt bijna nog groter dan 2 meter!

voor de eerste keer zijn je foto's zeker gelukt hoor.

@John Muller, als je voor identiek hetzelfde product 89 of 34.95 betaald is de keuze snel gemaakt.
Ook de open voeding van 240Watt voor 39.90 is zeker een koopje.

@Darter, het zijn ledbar's van JMB
Met de TC420

De bedoeling van de 25% verlaging is gewoon bewolking, en op dat uur zijn we meestal niet thuis, dan zit ik net op 10 uur vol 100% licht.

Zo mooie bak hoor. Mooi opgebouwd en afgewerkt. Inrichting ziet er ook fraai uit en je planten doen het ook goed zo te zien. :thumbs:

Hey dankje mannen, planten zijn ondertussen wat heringericht.
Sommige soorten stonden beter op een ander plaats.

Bartman ik zie dat je van Lisse bent, ken daar een kweker van aardbeiplantjes zeer goed, vanop Turfspoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan