Wat is er nieuw

borstel

• Onderwerp starter Onderwerp starter rene74monte
  • Startdatum Startdatum
R

rene74monte

Guest
ik zoek eigenlijk iets van een borstel of een kwastje waar een slang aan zit zodat je gelijk met schoonmaken de rotzooi weg kan zuigen , bv de aanslag op de achterwand en stenen , als ik dat nu doe wolkt het door de hele bak heen , is daar iets voor ?

Ik zou de stenen buiten de bak schoonmaken.

tja , dat gaat niet , de grootste zit vast en ik ga ook niet elke keer de bak overhoop halen

Ik zou het niet weten, denk dat je zoiets wel kan maken van een extern filter een vuilkorf en wat slang.

Maar ik blaas eigenlijk alles schoon met een groot pipet (voor een kalkoen) en laat m’n filter de rommel opruimen.

Een afwasborstel ( nieuw) is het meest geschikt,je borsteld de stenen en de eventuele algaanslag /achterwand weg,dit geeft een troebel gezicht maar met daarna een flinke verversing ben je van veel verontreiniging af.

Met een stuk ducttape een (tanden)borstel aan de hevelslang vastmaken?
Ik weet zoiets niet op de markt, maar met een beetje fantasie is er wel wat te fabrieken lijkt me.

Zoiets misschien?
https://images1.tiendanimal.pt/slide/500/1116__3-aspirador-pilas-para-acuarios-marina.jpgIs wel een buitenlandse site, maar even voor het idee.

Zo'n ding heb ik ook. Maar het is nauwelijks bruikbaar. Het apparaatje werkt op een batterij maar heeft eigenlijk weinig zuigkracht. Je andere idee lijkt me beter. Maak een borstel aan een PVC buis en hang daar een stukje slang aan. Daar de slang te even dicht te knijpen voor de pijp met borstel onder water is en weer los te laten creëer je meer zuigkracht én kan je borstelen.

Met een stuk ducttape een (tanden)borstel aan de hevelslang vastmaken?

:thumbs:
Ik bevestig de slang aan mijn rechterpols (met hersluitbare tiewrap) en hou de borstel vast met de rechterhand. Dan volgt de slang mijn handbewegingen én kan ik stevig borstelen.
😉
Edit: maar met de juiste borstel kan je natuurlijk ook de slang rechtstreeks aan de borstelsteel bevestigen met tiewraps

Laatst bewerkt:
tja , maar ja , dat bedoel in eigenlijk allemaal niet , maar ik heb denk ik al wat gevonden , een kwast uit een ontvetterbak , de helft van de lengte van de haren er af snijden en dan zou het wel moeten lukken , ik heb nog een gebruikte liggen daarom kwam ik ineens op dit idee , maar die moet maar niet in het aquarium 🙂

https://www.hbm-machines.com/produc...MIzO33gMyf5wIVwp13Ch2S4gUzEAQYASABEgIPXvD_BwE

Nog nooit nodig gehad, de stenen hier worden proper gehouden door de vissen maar mss kan je een stuk filterspons wat borstel achtig knippen en deze op een (geperforeerde) hevelbuis zetten?

tja , maar ja , dat bedoel in eigenlijk allemaal niet , maar ik heb denk ik al wat gevonden , een kwast uit een ontvetterbak , de helft van de lengte van de haren er af snijden en dan zou het wel moeten lukken , ik heb nog een gebruikte liggen daarom kwam ik ineens op dit idee , maar die moet maar niet in het aquarium 🙂

https://www.hbm-machines.com/produc...MIzO33gMyf5wIVwp13Ch2S4gUzEAQYASABEgIPXvD_BwE
En dat aansluiten op de aanzuig van een filter?

dat kan , of aan een hevelslang

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan