Borstelneus spiderwood


hes91

Well-known member
Lid geworden
29 oktober 2020
Berichten
58
Ha,

In ons nieuwe aquarium willen wij graag een borstelneus (of 2) plaatsen. Ik had gelezen dat zij hout nodig hebben omdat ze dit eten. Dus hebben wij netjes mooie stukken spiderwood aangeschaft voor de inrichting. Lees ik nu dat het kienhout moet zijn. 🤦‍♀️ Klopt dat of is spiderwood ook gewoon prima? Zo niet dan moeten we nog even een stukje kienhout gaan regelen...
 
Dat klopt inderdaad (dat het kiemhout moet zijn, spiderwood is een heel andere plant)
 
Dat klopt inderdaad (dat het kiemhout moet zijn, spiderwood is een heel andere plant)
Als ik me niet vergis is het Kienhout. Maar er zijn toch wel meer zachte soorten zoals Kienhout?
 
Ok, nou ja ik wist ook niet dat je voor l nummers echt zacht hout moest hebben.
 
Het ligt toch ook aan het soort l nummer. Sommige hebben echt hout nodig voor hun spijsvertering / tanden. Maar andere eten geen hout. Toch @rjoemman
 
Het ligt toch ook aan het soort l nummer. Sommige hebben echt hout nodig voor hun spijsvertering / tanden. Maar andere eten geen hout. Toch @rjoemman

Uhu, mijn Panaque bijvoorbeeld, echte tanden, echt hout schraper, bij voorkeur stevig hout zoals Mangrove.
Maar mijn L001 bijvoorbeeld, doet niks met het hout.
En mijn L200 is dol op epoxy en tegellijm.

Borstelneus is een ancistrus, die boeit het hout niet zo.
 
Is niet waar, ook een ancistrus heeft hout nodig

Het boeit ze alleen totaal niet wat voor soort hout.
Ze knagen hier geen hout, maar liggen er wel graag op, of onder. En daarnaast eten ze meestal niet het hout zelf, maar de laat die erop groeit. En dat krijg je op ieder hout.

Dus gewoon lekker erin doen wat je hebt :)
 
Het boeit ze alleen totaal niet wat voor soort hout.
Ze knagen hier geen hout, maar liggen er wel graag op, of onder. En daarnaast eten ze meestal niet het hout zelf, maar de laat die erop groeit. En dat krijg je op ieder hout.

Dus gewoon lekker erin doen wat je hebt :)
Boeit ze wel want ze knagen er wel van, ze graven zelfs hele gangen in het hout
 
Wat voor bijzondere borstelneus heb jij? Met graafklauwen ipv vinnen :DD
 
Wat voor bijzondere borstelneus heb jij? Met graafklauwen ipv vinnen :DD
Ik heb al diverse keren dat ik vissen kwijt was als ik aan het uitvangen was (dan trek ik de bak leeg) en nadien als d ebak weer gevuld was zag ik ze weer zwemmen, die groeven zich letterlijk in het hout, dus zo nu en dan als er weer een tunnel gegraven is prop ik er een stuk filterwatten in :LOL: ter voorkoming dat ze erin gaan zitten
 
ik heb een paar huisjes in van halve kokosnoten die worden vanaf de binnenzijde langzaam opgegeten
en ook gebuikt om eitjes af te zetten
 

Terug
Bovenaan