Wat is er nieuw

Botia's eten geen/ amper slakken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zwarte tetra
  • Startdatum Startdatum
Z

zwarte tetra

Guest
Goede avond,

ik heb 3 stuks Botia Kubotai (als ik het tenminste bij het rechte eind heb?)

5zQ7nek5Mgp2tBO8Poj8S-_6KF2SDnSd.jpeg


Ik heb deze een poosje geleden gekocht om de kleine (en hopelijk ook de grote) slakken op te eten. Maar volgens mij eten ze totaal geen tot amper geen slakken? Heeft iemand ervaring met deze Botia soort?
 
Ik heb geen ervaring, maar na enig gegoogle lees ik dat ze graag met zes of meer zijn en dat er een kans is dat ze wegkwijnen als ze met te weinig zijn (niet meer eten enzo)Ook las ik dat het alleseters zijn, dus misschien krijgen ze al voldoende ander voedsel binnen?
 
Hoi Susanna,

bedankt voor je reactie, ik heb niet echt het idee dat ze wegkwijnen, ze zijn elke dag weer behoorlijk actief en levendig. Dat ze voldoende ander voedsel binnen krijgen zou inderdaad goed kunnen. Ik zou alleen liever zien dat ze wat aan de slakken gingen doen....
 
Dit zijn inderdaad Kubotai of wel Polkadot's, en zijn inderdaad niet echte slak eters. Maar als je een grote groep heb, dan zie je vaak het gezegde; zien eten doet eten. maar welke botia je ook neemt het zijn school vissen. Er zijn ook slakken die slakken eten die kun je dan beter nemen
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: buiten ook 25 en om 6 uur is het 21 graden
      Terug
      Bovenaan