Bouw panorama aquarium acryl


Hoi allemaal Nou de bak is gevuld alles hangt draaid naar tevredenheid ,7 maanden aan gewerkt ,nu de kleine dingen afmaken ,over vier weken kan de vis overgezet worden en is het project gereed 😊
Netjes gedaan, maar hoe zitten de in en uitstroom in deze bak?
Kan me voorstellen dat het stromingstechnisch iets uitdagender is in een L vorming aquarium
 
Netjes gedaan, maar hoe zitten de in en uitstroom in deze bak?
Kan me voorstellen dat het stromingstechnisch iets uitdagender is in een L vorming aquarium
Ik heb 3 overlopen (50 mm ) en 3 x toevoer (40 mm) en natuurlijk een paar stromingspompen .
 
Hoe heet de cement voor aclyric in Nederland? Wil een klein bakje maken maar geen idee waar ik injectie en cement kan kopen of hoe het heet. Thanks.
 
Hoe heet de cement voor aclyric in Nederland? Wil een klein bakje maken maar geen idee waar ik injectie en cement kan kopen of hoe het heet. Thanks.
Er zijn vele soorten oa weldon 4 maar werkt niet naar mijn zin ,gebruik veel acrifix 2r 190 met een harder maar is erg dun, mooiste lijm vind ik de de scigrip 42 maar in niet aan te komen in nederland .
 
Hoe heet de cement voor aclyric in Nederland? Wil een klein bakje maken maar geen idee waar ik injectie en cement kan kopen of hoe het heet. Thanks.
Altuglas verkoopt ook een mooie 2K lijm.
Ben nu zelf de eerste stapjes aan het zetten met acrifix 192
BF455D89-AEF9-4327-A081-D4D7E8735685.jpeg
 
Ik heb 3 overlopen (50 mm ) en 3 x toevoer (40 mm) en natuurlijk een paar stromingspompen .
Ja okee, was ff de stromingspompen vergeten.
Maar heb je dan aan 1 kant de overloop en aan de andere kant de toevoer zodat je water vanaf je sump door de gehele bak moet om bij de overloop te komen?
 
Ja okee, was ff de stromingspompen vergeten.
Maar heb je dan aan 1 kant de overloop en aan de andere kant de toevoer zodat je water vanaf je sump door de gehele bak moet om bij de overloop te komen?
Ik heb 2 afvoer op eind en 1 in het midden ,kijken hoe dit gaat werken.
 
Als je de bak steeds kan draaien is de lijm goed ,ik moest ook van boven lijmen dat heeft nog wel wat voeten in de aarde gehad .
Dat is idd wel een gewichtje…
Buiten het onhanteerbare formaat om.

Maar ik ga het zien zodra ik m’n bioloog ga bouwen hoe het uitpakt
 
ZO daar heeft iemand gedacht als ik dan toch groter ga dan gelijk maar goed.
Mooi hoor zal een beste klus geweest zijn (y):petjeaf:
 
ZO daar heeft iemand gedacht als ik dan toch groter ga dan gelijk maar goed.
Mooi hoor zal een beste klus geweest zijn (y):petjeaf:
Ja in augustus gestart met het plaatsen van de hea balken waar alles aan hangt ,langzaam begonnen met het lijmen van het acryl en het resultaat daar ben ik tevreden over ,nu dingen afmaken electra enz, techniek vind ik super en dingen uitvoeren .
 
Alle regelingen en voedingen op een opklapbaar bord gezet .
 

Bijlagen

  • DSC01860.JPG
    DSC01860.JPG
    113.2 KB · Weergaven: 110
Dat is ook een originele manier van de dingen netjes wegwerken, zeker als je er toch niet heel vaak bij hoeft is dat wel een goede manier
Klopt ik probeer voor alles een oplossing te vinden ,ook twee stopcontacten geplaatst voor de noodstroom .
 

Terug
Bovenaan