Wat is er nieuw

Bouwproject eerste aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aqua Arjan
  • Startdatum Startdatum
A

Aqua Arjan

Guest
Ik heb al een klein bakje thuis staan, ben alleen van mening dat dit niet echt als aquarium bestempeld mag worden ;-)

Door Dirk Doornbos (ook op dit forum aanwezig) ben ik aangestoken met deze leuke hobby te beginnen. Met dank aan hem ben ik nu ook in het bezit van een bak met de afmetingen 80x35x35 (BxHxD).

Samen zijn we begonnen aan het bouwen van 2 aquariums. Bovengenoemde bak van mij en de bak van 200x60x60 van Dirk. Maarja, voor het bouwen heb je natuurlijk wel wat ruimte nodig... Zeker voor de bak van Dirk.

Gelukkig bied de garage van mijn ouders ruimte en dus de oplossing voor ons ruimte gebrek.

Inmiddels zijn we al enkele weken bezig met het bouwen, hieronder komen enkele foto's te staan van hoever we al zijn met mijn aquarium.

Mocht je goede tips of tricks hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.

Lijkt me gaaf om te zien, ik ben benieuwd!

818143aqua_arjan_0_82_20141009_17.jpg

Hier is het allemaal mee begonnen, Ik kreeg deze bak van Dirk. Maarja, alleen een bak dat is nog geen aquarium!

131611aqua_arjan_0_82_naamloos.jpg

Ik ben begonnen met wat te tekenen in Sketchup, en dit moet het gaan worden.

918711aqua_arjan_0_82_img_9698.jpg

Eerst natuurlijk de bak maar eens goed schoon maken

966323aqua_arjan_0_82_20141009_16.jpg

695512aqua_arjan_0_82_20141009_16.jpg

Gelukkig konden we de afkortzaag lenen om alle balken in te korten. Hier 2 foto's van het begin van de stellage. Met behulp van wat youtube filmpjes en sketchup ben ik al een heel eind gekomen. Ben inmiddels ook al veel verder, alleen het posten van berichten ben ik niet de meeste snelle persoon mee ;-)

Je ontwerp ziet er iig al goed uit

ik zit met een gelijkaardig project in men achterhoofd. Had ook reeds een ontwerp gemaakt in sketchup. Het lijkt sterk op jouw initiatief 😀 Alleen niet zo gedetailleerd.

Ik zal je topic op de voet volgen! Veel succes!

Leuk projectje hoor

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan