Wat is er nieuw

Boyu aquarium 80 liter van amanda27

amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,207
Ja hoor daar is ze weer! En nee, dit keer niet voor mijzelf, maar voor de afdeling op het werk!

Voor een "kratje bier" op mogen halen 😊. Nu wat geld inzamelen en binnenkort starten met de inrichting.
 

Bijlagen

  • 20240604_160352.jpg
    20240604_160352.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 36
Zo, gisteren de bodem erin gedaan, wat zit er in?
1e laag Nutribase van Colombo
- kleibollen van JBL en cryptocapsules van Plantedbox daar bovenop verspreid
- laagje oud grind wat hier nog in zat
- afgetopt met een zandbodem. Paar lavasteentjes voor nu erin gezet zodat de bewoners nu "iets" te zien hebben.

Zo dadelijk ga ik wat eigen plantjes snoeien en neem het snoeisel straks mee om daar te planten. Ook heb ik via marktplaats vedermos opgehaald en deze op steen en hout takjes geplakt. Maandag kan ik nog 2 mooie stukken hout ophalen, ook via marktplaats en levermos.

Al met al heeft dit bij elkaar nu 40 euro gekost 😊. Komt natuurlijk ook omdat ik wat spullen van thuis heb mee genomen zoals de nutribase. En natuurlijk het snoeisel waardoor ik bijna geen plantjes hoef te kopen. Leuk projectje zo!
 

Bijlagen

  • IMG-20240607-WA0006.jpeg
    IMG-20240607-WA0006.jpeg
    594.8 KB · Weergaven: 21
Wat plantjes, steentjes en stukjes hout toegevoegd, er komt nog meer in, maar nu nog niet voor handen.
 

Bijlagen

  • IMG-20240608-WA0006.jpeg
    IMG-20240608-WA0006.jpeg
    483.8 KB · Weergaven: 31
Gaat de goede kant op.
Ja leuk he, ik geniet toch zo enorm van een aquarium inrichten en te volgen hoe het allemaal gaat groeien. Ik heb nu via marktplaats 10 corydoras aeneus albino gereserveerd, dit zijn nu nog kleintjes, dus deze zullen eerst even in mijn eigen aquarium wat gaan opgroeien.
 
Dat is mooi makkelijk als je op het werk word toegestaan om extra bakjes te doen zo.
 
Dat is mooi makkelijk als je op het werk word toegestaan om extra bakjes te doen zo.
Geweldig he, de bewoners worden er ook heel relaxed van en kijken mee. 1 bewoner vroeg of ik er morgen weer was. Ik zei nee, ben 2 dagen vrij. Ze zegt ik zal er goed op passen, dat ze er niet aankomen 🤣🤣
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan