Brandnetel


FrankW

Well-known member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
256
Leeftijd
63
Nu het warmer wordt en het onkruid weer gaat groeien wil in mijn garnalen eens gaan verassen met brandnetel blad. Ik wil dit zelf gaan plukken. Wat is het beste? Een paar minuten koken of de bladeren laten drogen?
 
Ik heb ze eens gedroogd gekocht bij zo'n on-line drogisterij shop. Maar heb ze er niet veel van zien eten.
Dus gedroogd wil je in ieder geval niet hebben...
 
Ik zou ze niet gaan verassen.
Da's zielig.
En gaat met brandnetels bovendien niet lukken.
Hoewel....
Brand....
Brandnetels....

Wie weet.šŸ˜
 
Brandnetelsticks worden speciaal verkocht dus ze vinden het wel lekker in de regel en je kan ze inderdaad drogen of even kort in heet water doen maar ik zou ze wel altijd goed spoelen.
 
als je ze droogt kun je ze vrij lang bewaren. Wat een voordeel kan zijn als je ze niet regelmatig vers kan plukken.
blancheren maakt de celwanden stuk, hierdoor zijn ze beter verteerbaar maar belast het het water ook meer, je moet er dan wat meer op letten dat je niet teveel tegelijk geeft.
 
Dank je allemaal voor het mee denken
 
Hou er rekening me dat ze prikken zolang ze aan de plant zitten. Volgens mij na het knippen niet meer maar zelf deed ik vaak een handschoen aan bij het knippen en plukken.
 
Ik heb zojuist wat jonge brandnetel blaatjes gepluk. Zal vanavond eens kijken of ze er interesse in hebben
 

Terug
Bovenaan