Breedstralers of?

Retgals

Well-known member
Lid geworden
30 maart 2014
Berichten
305
Mijn bak wordt verlicht met 4x t5 waarbij ik 6h 2x 840 aan heb en 6h dennerle color plus met Amazon day. Laat in de avond draait er nog een blauwe ledbalk als de lampen uit zijn zodat er maanlicht in de bak lijkt te schijnen.

Nu zie ik steeds vaker de breedstralers of floodlights opduiken bij aquaria. Erg gaaf. Punt is alleen dat de lampen die ik heb gezien allemaal om een behoorlijke ruimte in de lichtkap vragen. Ik heb maar 6 cm in de hoogte qua ruimte.

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Flood Lights hang je er toch boven? maw geen kap?

Als je ze toch in de kap wil en t past niet is er maar 1 oplossing.

Zelf en nieuwe hogere kap maken.
 
Of je maakt een gat in de kap :p
Maar ze hebben inderdaad veel ruimte nodig. Tussen de oppervlakte en de lamp zelf heb je al gauw zo'n 10 cm nodig.

Zelf heb ik trouwens wel een gat in mijn kap gemaakt en daarna afgedekt zodat ik geen last had van verdwaalde lichtstralen. Het werkt wel, maar mooi is het niet. Inmiddels heb ik een nieuwe lichtkap gemaakt van 30 cm hoog zodat ze er wel in passen.
 
Dank voor de feedback. Er zijn dus geen kleine breedstralers ofzo? Of een alternatieve verlichting waarmee je hetzelfde effect kan bereiken?
 
Voor gewoon verlichting wel, voor plantengroei waarschijnlijk niks.

Lichtopbrengst: 1170lum.
 
Zou je dat even kunnen uitleggen? Mijn idee is trouwens om dit naast mijn huidige TL te doen. Of krijg ik dan door overbelichting last van alg?
 
als je zorgt dat alle voedingstoffen aanwezig zijn krijg je normaal geen alg
 
Hoe zit dat nu precies met floodlights? Zijn dat breedstralers of is dat puntverlichting?
 
Breedstralers, ze worden ook wel als buitenlamp gebruikt.
 
Thks!

Quote:

Lichtopbrengst: 1170lum.

Kom ik dan wel op de bodem bij 60 cm waterhoogte met deze lamp?
 
Terug
Bovenaan