Brem's 30L Nano powerbakkie


Ik zou liever gaan voor een 60 cm van Aquatlantis en die kost bij de Hornbach nog geen 6 tientjes incl de led.

nee wil graag een open bak zonder plastic troep en plastic deksel.
Maak er van glas een strakke afdekplaat op.
 
Ik heb onder mijn andere bakken (zeewater) altijd een stuk stof/vilt/tapijt gehad tegen drukpunten en kans op scheuren/barsten/breken tegen te gaan.
ik ben er ook van overtuigd dat 4mm best goed zou gaan mits ik niets tegen de bak aan stoot ofzo.

Maar gezien ik wss nog eens van thema/scape zal gaan wisselen zou ik denk ik voor iets dikker glas gaan.
 
Die uit mn link heeft dikker glas van 5 mm en is hopenlijk beter dan die van Hagen.
Superfijn, maar ik heb ze van dikker glas zien gaan lekken. Zeldzaamheid, maar toch.
Als ik zelf een aquarium in onze studeerkamer (of wat er voor door moet) zou zetten, zou ik 't aquarium op een eigen meubel plaatsen en alle stekkerdozen van de grond af halen.
 
Ja elke bak kan gaan lekken maar ik denk dat een bak met dikker glas minder snel zal gaan lekken. Tenminste als een bak goed is gefabriceerd.
 
Hier een klein bakje bij op het bureau, die van Henk. Ook gamerige inrichting met meerdere schermen. Al zal je dat mogelijk te klein zijn?!

Heya Killerfish!

Ik heb nu 25x25x25 staan en wil 'upgraden' naar 50x30x30. Dit zou netjes passen op het bureau en anders het kastje direct naast het bureau :)
Geeft een rustig beeld als je tijdens het gamen links van je de garnalen ziet schumen tussen de Amazonia.. ;-)

Heb op dit moment 5 CR dames zwanger en een Japonica (waarvoor ook al een zeebak klaarstaat) Dus de hobby neemt iets grotere vormen aan ;-)
 
Wanneer gaat die Japonica over Brem?

Ze gaat niet over naar de zeebak.
Ik gebruik licht om de larfjes die in ongeveer 48u 'geboren' worden, vanuit het aquarium, met een slangetje of spuit over te hevelen naar die bak.
Moeders verlaat het aquarium niet want dat overleefd ze niet en ik ga ze ook niet in een ander bakkie doen (maar daar ben ik nog niet helemaal uit).

Ik zag op Youtube ook niet dat mensen die japonica's kweken er een verwarming bijhangen. dus dat wil ik ook proberen.

Gister vond ik helaas het mannetje (japonica) dood op de grond achter het opbergschot. ondanks de afdekplaat heeft hij zich uit de bak weten te wurmen en is nog de halve kamer doorgesparteld.. :-(
 
Jammer van de man zeg. Ik hoop dat het uitvangen/afhevelen van de kleintjes een beetje goed zal werken.
 
Heya Killerfish!

Ik heb nu 25x25x25 staan en wil 'upgraden' naar 50x30x30. Dit zou netjes passen op het bureau en anders het kastje direct naast het bureau :)
Geeft een rustig beeld als je tijdens het gamen links van je de garnalen ziet schumen tussen de Amazonia.. ;-)

Heb op dit moment 5 CR dames zwanger en een Japonica (waarvoor ook al een zeebak klaarstaat) Dus de hobby neemt iets grotere vormen aan ;-)
Volledig mee eens! Hier ook zoiets;
20191206_131512.jpg


Edit; foto toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Gister heb ik 4 jonkies gespot in de bak (meer kon ik er zo snel niet vinden..)

Echter ook 2 volwassen garnalen mannetjes verloren... :-(

De andere doen het vooralsnog goed en ik heb zojuist een nieuwe bak besteld :-D :-D

De zwangere Japonica garnaal doet het ook nog steeds goed en ik hoop echt dat ze van de baby Crystals afblijft... :-S
 
proberen je japonica garnaal echt goed te voeren dan heb je de grooste kans dat je jongen met rust woorden gelaten
 
De Japonica mama is op dit moment aan het bevallen ^.^

In het filmpje één jonkie te zien die net uit het ei gekropen is.

Ik heb moeders apart in een bakkie zitten met lichte stroming die gewoon in het aquarium hangt. Met wat schuilmogelijkheden. Je kunt nu goed zien dat het snel gaat qua aantallen. Op de foto is de ‘tijdelijke’ opvang te zien. Morgen komt de verwarming binnen voor het zeebakje. Dan kunnen de larven daarin over. Ik kon op internet nergens vinden of Japonica larven ook op 24’ graden moeten?! Toch maar verwarming besteld en meteen een grotere bak... ;-)

Ook zijn de Crystal red mama’s aan het bevallen. 5 moeders die nu rustig kunnen bevallen zonder dat japonica mams hun kroost opeet :)
 

Bijlagen

  • 7BB650B8-8D65-428B-BDCC-94B881BBB17B.MOV
    27.4 MB
  • D87E87C0-4C1D-4F94-9E3F-A8B283047A35.jpeg
    D87E87C0-4C1D-4F94-9E3F-A8B283047A35.jpeg
    142.4 KB · Weergaven: 163
Wilde gister t glas schoonmaken maar gezien de Crystal red mama’s ook aan het bevallen zijn is het filmpje nog met vieze ramen...;-)
Japonica heeft al ongeveer 150/200 babys losgelaten :-O
 
kleine update:

De baby Japonica's die in de zeebak zitten dwarellen nog netjes rond.
Wel zag ik dat ik ongeveer 50% al ben verloren maar het restant is ietsje gegroeid en zitten netjes op het glas.

heb nog 2 mama CR's die op het punt staan te bevallen :)
Update volgt zsm.
 
Hoeveel is het zoutgehalte daar Brem en gebruik je daar zout voor wat je in een zeewaterbak gebruikt?
 
Hoeveel is het zoutgehalte daar Brem en gebruik je daar zout voor wat je in een zeewaterbak gebruikt?

Het zeewater komt van de LFS in Zeewateraquaria.

ik denk zo rond de 1020/1025

Vanavond mijn nieuwe bakkie schoonmaken (ontvetten) en op zijn plek neerzetten.

Ik twijfel nog steeds welk Extern filter ik wil gaan gebruiken. De Eden of de Eheim...
Iemand daar een kijk op bij een 50x30x30 bakkie?
 
Ok dus dat is meer zout dan brakwater. Ik wist niet dat dat ook kon.Ik heb op de 54 liter altijd een SF Aquaflow 100 gebruikt maar met klein grut moet daar wel een panty omheen dan. Of een Aquaell mini pat misschien.
 
Ok dus dat is meer zout dan brakwater. Ik wist niet dat dat ook kon.Ik heb op de 54 liter altijd een SF Aquaflow 100 gebruikt maar met klein grut moet daar wel een panty omheen dan. Of een Aquaell mini pat misschien.

Ik vind en panty in je bak zooooo lelijk...
ik zou dan via Ali ofzo een filterhoesje aanschaffen voor over de inlaat.

Moet wel te combineren zijn met een glazen in en out-flow.
 
Inventariseren naar mossen voor de nieuwe bak

ik vind de Fox erg tof en dan combineren met drystart/joghurtmethode.

Iemand nog andere tips voor mossen?

1576590167657.png
 
Inventariseren naar mossen voor de nieuwe bak

ik vind de Fox erg tof en dan combineren met drystart/joghurtmethode.

Iemand nog andere tips voor mossen?

Bekijk bijlage 285466
Riccardia Chamedryfolia en Fissidens Fox zijn toch wel mijn favorieten

- Flame mos omdat het recht omhoog groeit.
- Weeping mos omdat het prachtig gaat hangen
- En mini Christmas mos, omdat de kerst eraan komt:Dk
 

Terug
Bovenaan