Goedenavond,
Gisteren heb ik mijn aquarium inclusief bioloog opgestart.
Nu ben ik nog bezig met de binnenkant van het meubel bekleden met geluidsisolatie om hem zo stil mogelijk te krijgen.
De invoer naar het bioloog is zo goed als niet meer te horen, enkel de opvoerpomp maakt een brommend geluid.
Zijn er misschien mensen die nog tips hebben om deze stiller te krijgen?
Het is een 3000 ltr/u opvoerpomp voor in de vijver/fontein van Pontec. Het leidingwerk is 32mm pvc. De pomp staat op rubber zuignapjes op een rubber mattje die het geluid zou moeten beperken.
Het hele bioloog staat verder op een 2 a 3 cm dikke plaat piepschuim.
De pvc leidingen zijn op 2 plaatsten met beugels vast gezet aan de kast.
Het brommen lijkt puur van de pomp te komen. Opzich is het geen heftig geluid, maar als het wat minder kan zou het wel lekker zijn.
Gisteren heb ik mijn aquarium inclusief bioloog opgestart.
Nu ben ik nog bezig met de binnenkant van het meubel bekleden met geluidsisolatie om hem zo stil mogelijk te krijgen.
De invoer naar het bioloog is zo goed als niet meer te horen, enkel de opvoerpomp maakt een brommend geluid.
Zijn er misschien mensen die nog tips hebben om deze stiller te krijgen?
Het is een 3000 ltr/u opvoerpomp voor in de vijver/fontein van Pontec. Het leidingwerk is 32mm pvc. De pomp staat op rubber zuignapjes op een rubber mattje die het geluid zou moeten beperken.
Het hele bioloog staat verder op een 2 a 3 cm dikke plaat piepschuim.
De pvc leidingen zijn op 2 plaatsten met beugels vast gezet aan de kast.
Het brommen lijkt puur van de pomp te komen. Opzich is het geen heftig geluid, maar als het wat minder kan zou het wel lekker zijn.