Wat is er nieuw

brommende eheimpomp

Peter Hartman

Well-known member
Lid geworden
2 mei 2005
Hoi allemaal,

Ik heb een EHEIM 2128 en sinds kort bromt hij na het verschonen van het filter. Ik heb rotortje schoon gemaakt en zoveel mogelijk vuil weggehaald. Ook heb de korfjes niet teveel dichtgepropt.

Wat kan het zijn: ouderdom. Hij is al 13 jaar oud.

Vroeger was die geluidloos.

gr Peter

Misschien is het asje van de rotor versleten en moet er een nieuw asje in. als het goed is kun je het er helemaal uit halen met rotor en asje

Ken het model niet, maar heb je het rotorhuis ook gereinigd? Het vuil tussen de magneet "smeert" de magneet.
Als je dat weghaalt zit er wat beweging in. Zodra het weer wat smeriger wordt stopt dit vaak weer.

Dank voor de reacties.

Asje zou kunnen. Ik heb inderdaad het hele magnetische deel eruit gehaald en schoongemaakt. Dit nav het brommen. Ik kan me ook wel vinden in de opmerking van Aadmec. Ik maak de filter schoon, maar zonder het asje en rotor te reinigen, vervolgens bromt hij en heb ik alles van de rotor schoongemaakt. Het brommen is nu wat minder. Maar het kan best dat het vuil als smeermiddel het brommen verder doet verminderen.
Ik kijk het even aan. Anders misschien een nieuw asje bestellen.

gr Peter

Ik heb 2 van zulke filters en vaak is het:
- Na het schoonmaken is het "smeermiddel" van AadMec� verdwenen(lost zichzelf op).
- Lucht in het filter(lost zichzelf op).
- Voetje van het filter heeft los gelaten, nieuwe plaatsen.

Ok.
We wachten het even af. Het asje kwam op mij ook, als goed, over.

gr Peter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan