Wat is er nieuw

Brommende nieuwe filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter beginner124
  • Startdatum Startdatum
B

beginner124

Guest
Hey,

Ik heb zopas mijn nieuw aquarium opgestart, foto's volgen nog aangezien ik deze niet kan posten via de ipad.

Ik heb eveneens een nieuwe eheim prof 3 600 (50 y edition). Voor gebruik heb ik het filtermateriaal grondig gespoeld en de filter laten vollopen zoals aangegeven.

Nu blijft hij een brommend geluid maken, als je ermee schudt iets meer geluid en luchtbellen. Ik heb al diverse artikelen hier gelezen, maar vind niet veel over nieuwe pompen.

Alle raad is welkom!

Nieuwe pompen hebben af en toe even nodig om stil te worden. Zou het nog even inzien, dan is het materiaal wat ingedraaid en dan willen ze nog wel eens stiller worden.

Brommen komt eigenlijk altijd door lucht in het filter. Dat ie in moet lopen is nieuw voor me. Beweeg hem voorzichtig maar eens schuin alle kanten op. Grote kans dat de lucht dan sneller ontsnapt. Anders duurt het nog wel even.

Inlopen hebben ze wel degelijk nodig. Niet inlopen op zich, maar het opbouwen van een dunne film op de magneet en af die zorgt dat het makkelijker glijd en de weerstand lager wordt.

Zou het helpen om wat van de eheimspuitbus op de rotor te spuiten? Of zou dit schadelijk zijn voor het water?

Gewoon effe schuin houden en eens licht schudden, dan komt de lucht vrij, hij draait daarna wel stiller.

beginner124 zei:
Zou het helpen om wat van de eheimspuitbus op de rotor te spuiten? Of zou dit schadelijk zijn voor het water?

Doe ik ook altijd een dun laagje op. Is niet schadelijk, wel met mate gebruiken en niet op de rotorbladen zelf spuiten, dat is niet nodig, alleen de magneet en de as.

al mijn filters hebben eerste dag tot 3 dagen best herrie gemaakt. daarna hoorde ik ze niet meer. maar even goed schudden en schuin houden kan ook al wat helpen.

Vaak zit er lucht nog in als je hebt ververst of de filter hebt schoongemaakt.Schudden helpt vaak wel zoals al is aangegeven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan