B
Bronn
Guest
Na ruim 10 jaar heb ik de hobby weer opgepakt. Vroeger had ik een Rekord 60 en een Rio 180, de 60 was een gezelschapsbakje en de 180 een amazone biotoop. Destijds had ik hier op het forum ook een account, maar die kon ik helaas niet meer terugvinden.
Ik wilde weer een aquarium omdat de rekord 60 vroeger op mijn bureau stond en dat altijd een leuke afleiding en sfeermaker vond. Het doel met dit aquarium is een om een mooi onderwaterlandschapje te maken zonder dat er heel veel tijd voor onderhoud nodig is. Ik probeer de techniek zoveel mogelijk in mijn voordeel te laten werken om algen te minimaliseren, en ik zal ook geen enorm visbestand nemen om het ecosysteempje niet "onder druk" te zetten.
De techniek:
Dennerle Nano Cube 60
JBL CrystalProfi 250
2.5KG CO2 fles met inline diffusor
Dimbare LED aquarium verlichting (merkloos uit China, was ongeveer 25 euro)
Tetra HT75 verwarming
Glazen lilypipe en afvoer
Continue CO2 indicator
Druppeltestjes voor PH, KH, GH, NO2, NO3, NH3, PO4 en CO2
In eerste instantie zitten er alleen CRS en Taiwan Bees in. Later komen er nog wel was visjes bij, als de garnalen populatie groot genoeg is dat er af en toe een jong garnaaltje opgegeten kan worden zonder dat het echt uitmaakt 😉
Zo staat het aquarium er nu bij: (25/10/17)
Bekijk media item 589
Ik wilde weer een aquarium omdat de rekord 60 vroeger op mijn bureau stond en dat altijd een leuke afleiding en sfeermaker vond. Het doel met dit aquarium is een om een mooi onderwaterlandschapje te maken zonder dat er heel veel tijd voor onderhoud nodig is. Ik probeer de techniek zoveel mogelijk in mijn voordeel te laten werken om algen te minimaliseren, en ik zal ook geen enorm visbestand nemen om het ecosysteempje niet "onder druk" te zetten.
De techniek:
Dennerle Nano Cube 60
JBL CrystalProfi 250
2.5KG CO2 fles met inline diffusor
Dimbare LED aquarium verlichting (merkloos uit China, was ongeveer 25 euro)
Tetra HT75 verwarming
Glazen lilypipe en afvoer
Continue CO2 indicator
Druppeltestjes voor PH, KH, GH, NO2, NO3, NH3, PO4 en CO2
In eerste instantie zitten er alleen CRS en Taiwan Bees in. Later komen er nog wel was visjes bij, als de garnalen populatie groot genoeg is dat er af en toe een jong garnaaltje opgegeten kan worden zonder dat het echt uitmaakt 😉
Zo staat het aquarium er nu bij: (25/10/17)
Bekijk media item 589