Bruin grijze beestjes op de planten


John. Zie je het overdag ook 'ontstaan'? Of is het er alleen 's ochtends ineens?

Anders zou je een keer om 3 uur 's nachts de wekker kunnen zetten, en eens in de bak kijken.
Misschien is het een verzamelplek van diertjes? Of rusten de vissen daar?
 
Er rusten daar geen vissen en het zit op beide Echino s (grote bladeren) die zowel links als rechts staan. Nee, het is echt iets wat dood is en ik zuig het nu enkele dagen af en het wordt wel minder. Een deel mis je met het afzuigen en dat komt dan weer op die grote bladeren terecht.
Als ik er met een penseel tegenaan tik dan dwarrelt het wat op maar het leeft/zwemt niet dus.
 
John, Dan vrees ik dat je te laat bent met de voorjaars schoonmaak.

Maar ik denk dat je de boel dan toch eens grondig moet uitzuigen. Want je hoort toch geen neerslag te krijgen op de bladeren.
 
De bodem is echt heel mooi schoon en die zuig ik om de 2-3 maanden en verder wapper ik wekelijks met het verversen. Op de lagere Crypto s ligt het dus niet of op de Lotus. Maar het gaat vooruit want ik zag vandaag amper nog liggen toen ik het weer wilde afzuigen. Filters heb ik donderdag ook extra aangepakt maar die waren ook schoon. Wat het is geweest mag Joost weten dus.
 
Hier wat foto s van toen het net begon zeg maar.
meterbak 14 4 17 003.JPG
meterbak 14 4 17 004.JPG
meterbak 14 4 17 005.JPG
 
Ik wou nog even zeggen dat ik het ook eens had, echt raar en vies, het lag altijd opgestapeld in de hoeken van een 20L bakje, en elke keer als ik het wegzoog, kwam het terug.
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik denk dat ik het af en toe zag bewegen :p , het was een kweekbakje met geen stroming en allemaal pas uitgekomen visjes. Het was wit grijzig en maxmimaal 2mm lang. Als ik naar de foto's kijk lijkt het erg echt op. Misschien was het wel hetzelfde als bij jou?
 
Nou het lijkt niet hier erop dat het beweegt en het ligt niet op de zwarte bodem want anders zou ik dat snel genoeg ook zien. Ook enkel op de 2 grootste planten maar het is al voor 90% weg.
 
Wel ik zag het ook amper bewegen hoor, misschien zat het wat in mijn hoofd :D
Maar bij mij was het ook vanzelf weg gegaan.
 
Even een update. Ik zuig om de dag met een stuk slang met een korfje daarop het af en ik moet zeggen dat de laatste dagen er amper nog iets is weg te zuigen dus ik denk en hoop dat we ervan verlost zijn. Al snap ik nog niet wat het is geweest:S.
Dus bedankt voor het meedenken allemaal:thumbs:
 
Ik had ook eens zoiets nadat ik een flinke plant had verschoven.
De stroming veranderde en creëerde een 'dode hoek' waar het vuil neerdaalde.
En dat stonk toch bij het afhevelen!
Ik dacht toen dat ik wormpjes had, maar dat bleken gewoon van die draadjes van de courgette van een dag eerder te zijn ;)
 
Haha, nou hier is genoeg stroming maar we zijn ervan verlost zoals ik al zei dus wat het was zal de vraag blijven denk ik.
 

Terug
Bovenaan