Wat is er nieuw

Bruin kraanwater

Merethe

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2013
Leeftijd
29
Had net bij het verversen het idee dat het kraanwater iets donkerder leek. Het was niet heel duidelijk en ik dacht dat ik me het verbeelde omdat het ook vrij donker is in huis en ik heb geen bericht van de waterleverancier gehad. Zag het ook echt pas bij de laatste emmer water. Maar heb toch de website van de leverancier maar even bekeken en de leidingen in de buurt zijn dus een uur geleden schoongespoeld en dat kan bruin water geven. Er staat dat het onschadelijk is voor de gezondheid maar geldt dat ook voor het aquarium? Iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring mee; wel kansloos dat ze je daar niet even via een briefje van op de hoogte hebben gesteld. Even de kraan een poos open zodat alle kleur eruit is; als het al in je aquarium is beland zou ik voor alle zekerheid nog een grote waterwissel doen.

Screenshot_20201027-144126.jpg

Tja, zelf zou ik ook de kraan flink laten lopen en nog een wissel doen.

Was ijzer en mangaan niet een supplement voor je planten? Verder geen ervaring of advies, vroeg het me alleen af!

Was ijzer en mangaan niet een supplement voor je planten? Verder geen ervaring of advies, vroeg het me alleen af!
Ja, maar alleen in bepaalde verbindingen (opneembare vorm)

Meestal zijn het maar hele kleine beetje bruin water. dus je hebt waarschijnlijk niet een hele waterwissel gedaan met bruin water.
Als wij het mogen drinken, zullen je vissen het ook wel trekken. Ik denk niets om zorgen over te maken.

Meestal zijn het maar hele kleine beetje bruin water. dus je hebt waarschijnlijk niet een hele waterwissel gedaan met bruin water.
Als wij het mogen drinken, zullen je vissen het ook wel trekken. Ik denk niets om zorgen over te maken.
Vissen wel; maar je kunt er wel een overschot qua voedingsstoffen van ijzer/mangaan van krijgen wat weer effect kan hebben op je planten; daarom zou ik nog een extra wissel doen.

Joh, vroegah (jaren 70) haalde ik water uit de vijver in het park.
Omdat ik dacht dat het water uit de kraan veel te schoon was.

Nooit wat gebeurd.
(Denk ik dan toch)

Komt allemaal wel goed.
Als je maar lang genoeg blijft malen weet je vanzelf zeker dat alles fout gaat.

Ja okee als er maar geen gif in zit dan is het wel okee. Moet later deze week nog een keer verschonen om laatste restjes medicijn eruit te halen dus dan komt het vast wel goed.

Vissen wel; maar je kunt er wel een overschot qua voedingsstoffen van ijzer/mangaan van krijgen wat weer effect kan hebben op je planten; daarom zou ik nog een extra wissel doen.

Nee , dat is waar , slaan beide neer en daarom dus bruin water .

Tja, zelf zou ik ook de kraan flink laten lopen en nog een wissel doen.

Ja, maar alleen in bepaalde verbindingen (opneembare vorm)

Als Fe3 is het ook opneembaar maar zover ik weet omdat wortels van dit weer Fe2 kan maken. Dus dan wordt het eerst weer omgezet als ik het goed heb.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan