Wat is er nieuw

Bruin regenwater

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fishlover1969
  • Startdatum Startdatum
F

fishlover1969

Guest
Hoi ik heb van mijn schoonvader regenwater gekregen hij heeft een watertank wel een ijzeren tank,mijn vraag is nu het water kleurt bruinzig als ik dat water filter over watten kan ik het dan gewoon voor mijn aquarium gebruiken
 
Wil u dan bruin water in uw aquarium hebben?
 
Nee, Fishlover wil dat water gaan gebruiken, maar hij vraagt zich af als dat wel lukt. Hij stelt voor om het te filteren over watten, maar is dit dan wel in orde?
Aha, het antwoord op de vraag weet ik niet, maar de vraag nu wel😀, bedankt Cédric.
 
Nou ik wil geen bruin water,maar wil gewoon weten als het regenwater bruin is of het niet is vervuild
 
Als het een ijzeren tank was zal er veel metaal opgenomen zijn in het water door roest. Voor ongewervelden zijn metalen meestal een probleem. Maar ik denk ook dat dit roest zich zal gaan afzetten op jouw glas en planten! Dus alles zal een rood laagje krijgen.

Ook kan er rotting in het water zijn door bladafval en dergelijke! Dus het bruin kan 1 van bovenstaande zijn! Neem eens een foto van het bruin water? Eventueel in een glas op een witte achtergrond! Dan kunnen we een beter inschatting maken! En test het water op sporen van verontreiniging! Ik veronderstel dat je een testset of strips hebt?
 
20161106_121459.jpg
 
Links is het regenwater rechts het kraanwater
En ik heb een druppeltestset maar waar moet ik op checken qua watervervuiling
 
No2,no3, eventueel iets van metalen? (Cu de? ) ik zou de ph ook testen! Welke druppelkit heb je? Want het bruin kan uitslagkeur beïnvloeden! Jbl lost dit op met een handige truk!
 
Heb druppelkit van sera
 
JBL geeft je een extra flesje. Dit vul je met evenveel water als de druppeltest en zet je er naast op je kleurenkaart. Zo heb je de zelfde afwijking in kleur dat je druppeltest heeft. Als je 2 sera flesjes hebt zal je dit zelf ook wel kunnen doen denk ik.
 
Cu 0
Ph 6
Gh 1
Kh2
 
Voor mij zou het geen probleem vormen, regenwater heeft meestal wel een licht kleurtje, ook hangt het er vanaf hoe de tank beschermt is, is hij geverfd of is het puur ijzer of gegalvaniseerd.
 
Die waarden zijn best goed, wel zou i kaanraden om even over actieve kool te filteren voor eventuele verontreinigingen.
 
Kleur valt mee.kan je no2 en no3 meten? Maar ja zeker over kool!
 
No2 is 0
No3 10
 
Valt nog binnen de normen. Al denk ik wel dat dit in het aquarium verder stijgt. Dit Moet je er uit krijgen door te verversen. Tenzij je natuurlijk een enorme berg planten in het water hebt staan die dit verbruiken! Dan kan het zijn dat dit niet stijgt of zelf daalt!
 
No2 is 0
No3 10
Valt nog binnen de normen. Al denk ik wel dat dit in het aquarium verder stijgt. Dit Moet je er uit krijgen door te verversen. Tenzij je natuurlijk een enorme berg planten in het water hebt staan die dit verbruiken! Dan kan het zijn dat dit niet stijgt of zelf daalt!
Deze waterwaarden zijn toch goed, de NO3 is niet direct schadelijk voor de vissen.
 
Deze waterwaarden zijn toch goed, de NO3 is niet direct schadelijk voor de vissen.
Je kan het gebruiken, de vissen zullen er geen last van hebben. Maar als deze stijgt zal je vooral algen groeien ipv planten vrees ik! Kwestie van goed in de gaten te houden! En zoiezo (ook voor het kleur) eerst goed filteren over kool.
 
Je kan het gebruiken, de vissen zullen er geen last van hebben. Maar als deze stijgt zal je vooral algen groeien ipv planten vrees ik! Kwestie van goed in de gaten te houden! En zoiezo (ook voor het kleur) eerst goed filteren over kool.
Inderdaad zeker filteren
 
Kan ik dan gewoon een kleine filterpomp in de emmer zetten,pomp dan alleen een zwarte koolfilter erin doen
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan