Bruine alg en groene stippen achter binnenfilter

M

Madoow

Guest
Achter mijn binnenfilter is de ruit helamaal bruin en zitten er allemaal groene stippen.
Ook onderin achter het filter is het bruin. In het hoekje zitten nu ook 2 slakken. Die krijg ik er dus ook niet uit. Geen idee waar die vandaan komen. Moet ik me nu zorgen gaan maken?

Alvast bedankt
 
Heb je ook een foto??
Soms heb je een plek in de bak waar de alg goed gedijt en als het alleen daar is zou ik me daar niet druk om maken.
Het wil ook weleens achter de verwarming de kop opsteken.
Het is eigenlijk de opstartalg dus ik weet niet hoe lang je bak nu draait.

Heb je de waterwaarden want groene stippen is vaak een co2/po4 tekort.
2 slakken kunnen geen kwaad hoor.

Hoe lang heb je het licht aan??
 
Ik had mijn aquarium 7 maanden draaien.
Had er toen een stuk of 20 plattys in 4 kardinaaltjes en een algeneten.
Ik had toen last van groene stippen op de ruit.
Ik heb 3 weken geleden alles eruit gegooid een nieuwe zandbodem erin gedaan en nu sinds 2-3 dagen corydoras panda erin.
Het kan zijn dat die groene stippen nog van vorige maand zijn want daar kan ik natuurlijk niet bij om het school te maken.
De kant waar je het ziet in aan de kant van het raam weet niet of dat nog iets uit maakt.
Me licht brand nu 7.5 uur per dag. Ik heb nu sinds ik alles heb vernieuwd en javavaren, waterpest en crypto erin heb gedaan ook geen last meer van groene stippen.

Ik heb verder in mijn bak geen last van algen behalve af en toe een wit achtige laag op mijn ruiten maar die gaan er met een watje zo af. Die slakken kunnen daar dus gewoon blijven? wordt geen plaag?

Ik ga even proberen de foto's te uploaden.
 
Hierbij de foto's.

156437madoow_0_82_img_6802.jpg


758496madoow_0_82_img_6803.jpg


444557madoow_0_82_img_6804.jpg


826832madoow_0_82_img_6805.jpg


894855madoow_0_82_img_6806.jpg
 
Zover ik het zie zit het bij en achter de filter en daar zou ik me niet zo druk om maken. Daar is geen stroming en kan wat vuil zich makkelijk ophopen.
Ik zou proberen om het met een groene kant van een gewoon schuursponsje weg te poetsen als je daar bijkan. Ik gebruik altijd de gewone sponsje van de supermarkt en dan de groene kant dus. Dat geeft geen krassen verder.
Slakken geven geen plaag direct als je er 2 hebt. Mochten het ermeer worden dan kun je ze altijd uitvangen met bv een plakje komkommer.

Die punten kan ook de groene dustalg zijn en die haal je erg makkelijk weg als je daar bij kan.
Je hebt verder geen algen op de planten dus ik zou me niet druk hierom maken.
Ik heb ook weleens een groen stipje op de ramen of een algje op het hout en dat haal ik dan gewoon weg. Dat zijn dode objecten en daar hecht alg veel makkelijker op.
 
Helaas kan ik er niet bij. Het stoort me wel een beetje omdat het er niet uit ziet.
Kan ik hier gewoon een achterwand overheen plakken? Gewoon de folie bedoel ik zoals ik ook aan de achterkant heb.
 
In mij Juwel Rio 125 destijds had ik ook aanslag op dezelfde plek. Kreeg het ook niet weg. Ja toen mijn bak helemaal leg was en ik e tuinslang met hoge druk erop zette spoot ik het zo weg. Bij mij zat het gelukkig niet in het zicht. Je zou bijv een zwarte poster eroverheen aan de buitenzijde kunnen plakken.
 
Onder het filter zit ook een ruimte van ong 5 mm. Hier ligt ook vaak viezigheid. Wat ik deed is alles eruit. Hele bak schoon maken en bij het filter de pomp verwarming en sponsjes er ff uit en water met een bekertje erin gieten. Er zit namelijk onder in een rond gat waardoor de planten resten eronder vandaan spoelen. Er zit ook tussen het glas en dat zwarte een mini ruimte dus heel voorzichtig met glas water. In de hoek zit een grotere ruimte daar kan je ook water gieten.
 
Dus, een truus de mier, idee?

Te schoon is ook niet goed,hoor.
Denk daarom.
 
Je ziet heel veel vaker in bakken hoor.
 
Je kan zwarte folie of een zwart stuk karton tegen de zijkant aanplakken zodat je het niet meer ziet.
 
Terug
Bovenaan