bruine alg?

F

flecha

Guest
Ik weet niet wat dit is op de plant in de achtergrond boven te tak en links onder de tak. Is dit bruinalg of een soort van draad alg of baard alg ik weet het niet.
318892_0_82_dscn3159.jpg
[/img]




Onder op de crypto is die ook te zien.

En op deze plant is het er ook



487916_0_82_dscn3160.jpg
[/img]



En kan ik deze alg bestrijden met zuurstofwater H2O2
 
hoi...

Gebruik je plantenvoeding? want dit ziet eruit als te weinig of geen plantenvoeding.

Gr. Rob.
 
Zie ik op de eerste foto ook eenlaag van dat bruine op de bodem liggen?????
Hoelang draait de bak nu en wat zijn de waterwaarden??
 
Ik heb er een keer profito en ijzer bij gedaan en heb gisteren nog eens herhaald. Er zitniets in de bak juist alleen maar planten.
 
Ik zie in een ander topic van je dat er ook vijvergrond inzit.
Dit staat in een post rond 10 maart en daar geeft men ook al aan dat je planten er niet al te best bijstaan dacht ik.
De planten hebben in ieder geval voldoende voeding nodig.
Dus nitraat en fosfaat en co2 en sporenelementen.
Vandaar dat je denk ik een soort baardalg op de planten ontwikkeld en ik heb het idee dat er bruine handel van de bodem op een of andere wijze op die alg terecht komt en dan krijg je de huidige situstie.
Volgens mij is het dus een alg die bedekt is met bodemmateriaal.

Persoonlijk begrijp ik niet waarom je zoveel door de bodem heen hebt gedaan. Ik las iets van zand en vijverbodem en grind.
Waarom heb je niet gewoon een grindbodem genomen als ik vragen mag??
 
Je Schrijft dat je er geen vis o.i.d. in hebt zitten, dat kan duiden op een co2 tekort, omdat levende have ook co2 produceert.
Wat zijn je waterwaarden?
Je zou misschien ook eens carbo kunnen doseren, maar dan moeten we eerst de waterwaarden weten.

Gr. Rob.
 
Van die vijveraarde is waar maar ik gebruik die met het idee dat deze al een goede voedingsbodem is met voldoende sporenelementen en mineralen. Er wordt nu sinds een week co2 toegediend. De water waardes zal ik straks meten, wel met zo een 6 in een strip dus bij benadering, niet betrouwbaar.
 
De waterwaarden zijn:
NO3 : 10
NO2: 0
GH: 14
KH: 10
PH: 7,4
CL: 0
Dit zijn de 6 die te meten zijn bij benadering, met deze strips
 
Terug
Bovenaan