F
Frank234
Guest
Hallo,
Mijn eerste berichtje hier op het forum. Ik ben een absolute beginner, maar heb me wel een beetje ingelezen voordat ik hieraan begon.
Voor mijn kinderen heb ik een 50 liter aquarium gekocht. Een Superfish starter setje met een Aqua Flow 100 filter.
Om het aquarium op te starten heb ik de volgende stappen doorlopen:
En nu maar wachten.
De tweede dag ontstaat er een witte waas in het water maar in de dagen daarna trekt dit heel langzaam weg. Ik begrijp dat dit normaal is.
Ook zie ik dat het water langzaam geler/bruiner wordt. Komt door het hout denk ik.
Wat ik niet begrijp is dat de planten niet goed aanslaan.
De Elodea wordt bruin en slijmerig
De Bacopa komt los uit de bodem en ik zie dat dat deel dat in de voedingsboden zat heel slijmerig is.
Zie bijgevoegde foto's van de eerste dag en van dag 5.
Ik zie dat er veel kennis aanwezig is in dit forum en hoop dat ik hier hulp kan vinden.
Zijn er ideeën over wat hier mis gaat?
Op dit moment denk ik eraan om een waterwissel te doen maar misschien is dat niet nodig.
Mijn eerste berichtje hier op het forum. Ik ben een absolute beginner, maar heb me wel een beetje ingelezen voordat ik hieraan begon.
Voor mijn kinderen heb ik een 50 liter aquarium gekocht. Een Superfish starter setje met een Aqua Flow 100 filter.
Om het aquarium op te starten heb ik de volgende stappen doorlopen:
- Voedingsbodem toegevoegd.
- Fijn grind als bodembedekking.
- Siersteen en een stuk hout erin gezet. Beiden nieuw gekocht en allebei eerst 10 minuten uitgekookt.
- Daarna het aquarium half gevuld en de planten toegevoegd (Elodea Densa, Bacopa Crenate, Micranthemum en Pogostemon Helferi). De Nederlandse namen ken ik (nog) niet.
- Aquarium volledig gevuld met water.
- Filter en (na een half uurtje) verwarming ingeschakeld.
- Tetra Aqua Safe toegevoegd en Safe Start toegevoegd.
En nu maar wachten.
De tweede dag ontstaat er een witte waas in het water maar in de dagen daarna trekt dit heel langzaam weg. Ik begrijp dat dit normaal is.
Ook zie ik dat het water langzaam geler/bruiner wordt. Komt door het hout denk ik.
Wat ik niet begrijp is dat de planten niet goed aanslaan.
De Elodea wordt bruin en slijmerig
De Bacopa komt los uit de bodem en ik zie dat dat deel dat in de voedingsboden zat heel slijmerig is.
Zie bijgevoegde foto's van de eerste dag en van dag 5.
Ik zie dat er veel kennis aanwezig is in dit forum en hoop dat ik hier hulp kan vinden.
Zijn er ideeën over wat hier mis gaat?
Op dit moment denk ik eraan om een waterwissel te doen maar misschien is dat niet nodig.