Bruine stuk op mijn planten.

D

Dynenth

Guest
Hallo allemaal,

Hier is er weer een! Een nieuweling in de wereld van aquariums. Ondanks dat heb ik met veel passie een aquarium aangeschaft van 70L.
Heel veel opgezocht en is alles eigenlijk nu goed ingedraaid de afgelopen 3,5 week.
mijn waterwaardes zijn gewoon prima en de eerste bewoners zitten er 2 dagen in. Dit zijn overigens garnalen.
Nu zie ik dat mijn planten aan de uiteindes lichtelijk bruin kleuren en is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken ? volgensmij heb ik al een te kleine voedingsbodem geplaatst tijdens de opbouw en merk ik daar nu de gevolgen van. Ik weet niet of dit iets anders kan zijn dus vandaar de vraag of jullie via de foto mij advies kunnen geven?

mvg,

Dynenth
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    174.1 KB · Weergaven: 107
  • image.jpg
    image.jpg
    179.7 KB · Weergaven: 112
Zover ik het zie hoort dat bij deze plant als die meer naar het licht gaat.
 
Ja dat hoort bij deze plant, limnophila?
voedingsbodem is niet meer van toepassing, alle planten zijn zo gekweekt dat ze hun voeding uit het water halen en is vloeibare plantenvoeding veel beter
 
Er zijn limnophila soorten die rood kleuren aan de top onder de juiste omstandigheden ja; zoals de aromatica.
voedingsbodem is niet meer van toepassing, alle planten zijn zo gekweekt dat ze hun voeding uit het water halen en is vloeibare plantenvoeding veel beter
Bron?
 
Ja dat hoort bij deze plant, limnophila?
voedingsbodem is niet meer van toepassing, alle planten zijn zo gekweekt dat ze hun voeding uit het water halen en is vloeibare plantenvoeding veel beter
Denk dat dit niet klopt. Waterplanten halen het meeste met het blad uit het water en moerasplanten hebben de bladeren aan submers aangepast maar halen nog wel het meeste met de wortels op aan voeding. Deels ook met de bladeren maar mee via de wortels.
 
Super thanks šŸ‘šŸ¼
 
Dat klopt en dat komt omdat deze delen meer licht vangen.
 
Heb ik vorige maand nog te horen gekregen door de aquariumwinkelšŸ˜Š
Niet echt de meest vooraanstaande bron dan helaas. De enige planten die Ć©cht weinig tot geen voeding via wortels/bodem opnemen zijn epifyten, vrijwel alle andere planten (zijn vast uitzonderingen) hebben bodemvoeding nodig om goed te groeien. Tuurlijk kom je met eenvoudige planten en enkel voeding in de kolom een heel eind, maar om te stellen dat dit voor alle planten in aquariumland geldt, gaat te ver.
 
Terug
Bovenaan