Wat is er nieuw

Bruissteen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik heb een luchtpomp met bruissteen in het aquarium.

Zit er ook verschil in kleuren bruisstenen wat grootte van de luchtbellen betreft?

Er zit nu een witte aan van Europ*t Bern*na.
Mij is verteld dat deze fijnere bellen af zou geven dan de blauwe kleur bruisstenen.

Waarom zijn er eigenlijk verschillende kleuren bruisstenen?

Hoe lang gaat zo'n steentje ongeveer mee?

Hoe zie je dat hij op is?
Gaat hij dan minder bubbelen?

Je mag de naam wel noemen hoor 😉. Tja, ik denk dat het per fabrikant gewoon verschilt.
Ze gaan vrij lang mee. Wat ik bij de goedkopere wel heb gehad is dat je het slangetje moeilijk weer los krijgt en dat de steen dan knapt.
Maar als je het steentje laat zitten dan gaan ze denk ik jaren mee hoor.
Zelf gebruik ik geen steentje omdat het maar erg weinig zuurstof toevoegt en aan de andere kant weer de co2 zou kunnen wegjagen.Alleen bij medicatie gebruik ik ze dus.

Waarom zijn er eigenlijk verschillende kleuren bruisstenen?

Waarom zijn er zoveel verschillende kleuren in auto,s.

En dat er verschillende smaken zijn.

IK vind zelf de witte blokjes fijner, dan die ronde blauwer.
Niet om de kleur, wit is grover.

Bij blauw ,die wilt vol raken en minder lucht geven.

Uit alle steentjes komt wel hetzelfde lucht hoor 😉
Ik denk dat het weinig uitmaakt welke je gebruikt.

Die houten bruissteen heb ik even gebruikt, hele fijn belletjes. Maar dat ding ligt nu stof te happen in de kast. Het blokje wilde namelijk maar niet zinken.

cone zei:
Die houten bruissteen heb ik even gebruikt, hele fijn belletjes. Maar dat ding ligt nu stof te happen in de kast. Het blokje wilde namelijk maar niet zinken.

Tja dat heb je dan met hout denk ik 😀.

KLei rolletje er eerst op doen.

Was dacht ik voor brakwater.

Ik dacht dat ding zuigt zich wel vol net als kienhout bijv. Maar dat zal wel een hele tijd duren als je er steeds maar lucht doorheen blijft persen. :stom:

Ik heb nu een klein bolletje met zuignap van Eheim. Ideaal, deze kan je zelf naar wens afstellen qua grote van de belletjes. Een aanrader 😉

Tja, ik heb ze weleens gezien maar heb zelf geen ervaring ermee omdat ik ze zelden gebruik.
Een steentje van steen zinkt direct en is dus veel makkelijker lijkt mij. ik heb er alleen ��n bij de artemia in zitten hier.

Het is hier 1 groot feest, De 8 uitgang pomp aangezet.
vanmorgen er overal weer 1 ingedaan.
Artimea kweek, 2, + 1 in artimea brakbak.
Japonica in bakje + 1. Brakbak japonica +1.
Jonge ancistrus +1.

Warr niet, in elke bak hangen .ze.

cone zei:
Ik heb nu een klein bolletje met zuignap van Eheim. Ideaal, deze kan je zelf naar wens afstellen qua grote van de belletjes. Een aanrader 😉
Kreeg 2 van die bolletjes bij de aanschaf van een Eheim-luchtpomp, zal ik binnenkort ook eens proberen.
Tot nu toe gebruik ik deze.. zijn bij mij nog nooit stuk gegaan of zo.. gebruik ze nu ongeveer een jaar.
http://www.aquaplantsonline.nl/p/1407/jbl-aeras-micro-s3-luchtsteen/
1,50 voor 3.

Dus deze bruissteen kan misschien wel een jaar mee?

Fijn om te weten dat ze dus best lang mee gaan.
Ik dacht dat ze maar een maand ofzo mee gingen.

Sommige bruisstenen heb ik al 15 jaar en die doen hun werk nog prima.

Zora zei:
Dus deze bruissteen kan misschien wel een jaar mee?

Fijn om te weten dat ze dus best lang mee gaan.
Ik dacht dat ze maar een maand ofzo mee gingen.

Ja zeker wel hoor. jaren gaan ze normaal gesproken wel mee.
Enige wat ik heb ontdekt is dat als je na lange tijd het slangetje eraf wil halen en dit moeilijk gaat dat je niet door moet trekken want dan wil de steen weleens knappen in stukken.
Dan moet je het steentje even onder heet water houden zodat de slang warm wordt of hem er even afsnijden met een scherp mesje. Dus het stukje slang wat om het pijpje zit even rustig insnijden.
Maar verder gaan ze echt vele jaren mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan