Wat is er nieuw

Bruissteentje als CO2 diffusor?

Margaretha54

Well-known member
Lid geworden
15 april 2018
Berichten
138
Leeftijd
70
Hoi. Bij mijn CO2 apparaat is een trap bijgeleverd als diffusor. Ik heb bij een vriendin gezien dat die nogal lelijk is maar vooral ook heel snel vuil wordt en verstopt.
Mag ik ook een gewoon bruissteentje gebruiken en die bij de uitstroom van de filter plaatsen?
Ik heb een Juwel binnenfilter.
 
Hoi. Bij mijn CO2 apparaat is een trap bijgeleverd als diffusor. Ik heb bij een vriendin gezien dat die nogal lelijk is maar vooral ook heel snel vuil wordt en verstopt.
Mag ik ook een gewoon bruissteentje gebruiken en die bij de uitstroom van de filter plaatsen?
Ik heb een Juwel binnenfilter.
Een bruissteentje is niet geschikt als diffuser. Er van uitgaande dat je CO2 gasfles hebt en geen Bio CO2 toevoegd.

Edit:

In een ander topic lees ik dat je dus een CO2 installatie van JBL hebt. Daaraan kun je géén bruissteentje, dat bedoeld is voor lucht, koppelen.

Wil je van je trapje af dan kan dit wél:

https://www.aliexpress.com/item/Aqu...000&pvid=d46f8d31-7e0f-46e0-bd28-59f62bf0baa0
 
Laatst bewerkt:
Zorgt die trap er niet voor dat de bellen langer contact met het water maken? Waardoor meer co2 met het water mengt..

Denk dat een bruis steentje op zich wel kan maar dat er dan meer co2 verloren gaat.
 
Bij Pets Place verkopen ze een diffusor-blokje met daarin verwerkt een terugslagklep en een bellenteller. Is dat iets?
 
Bij een trap, flipper, gaan de bellen rustig omhoog en zouden dan goed moeten oplossen.
 
Oke dan ga ik toch het trapje eens proberen. Moet die onder de uitstroom van de filter?
 
Sorry, nee Ben, ik bedoelde dat ik gelezen had dat een atomizer (en dat is het dus niet lees ik nu) in de kast bij de pomp geplaatst moet worden en ik heb een binnenfilter. Nee ik was niet van plan om hem in de binnenfilter te plaatsen alhoewel ik er wel over gedacht had om de uitstroom van de CO2-slang in het binnenfilter te plaatsen. Ga ik echter niet doen.

Maar voor alle duidelijkheid: na jullie reacties heb ik besloten om toch eerst het trapje te gaan gebruiken, vroeg me alleen even af waar ik die het best kan hangen.
De uitstroom van mijn binnenfilter is rechtsachter.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan