Wat is er nieuw

Bruissteentje,.. hoe lang blijft deze goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Wat ik me af vroeg,....

Hoe lang gaat een bruissteentje gemiddeld mee?

Ik heb een luchtpomp/zuurstofpomp 24 uur per dag aan staan.
[size]Ik merk dat het in mijn aquarium nodig is voor de vissen en ook omdat ik het mooi vind staan.[/size]

Blijft zo'n steentje jaren goed, of moet je hem eerder vervangen?

Pas vervangen als je merkt dat de uitstroom/luchtbellen minder worden, of juist al eerder vervangen?

Ik heb de Ferplast AirFizz 50 i.c.m. een groen bruissteentje van Europet.
Gewoon zo'n simpel klein groen steentje ( zie afbeelding van internet).

866962_0_82_vb.jpg

Tot hij niet meer bruist, pak je de volgende, laat je deze opdrogen.

Bertus zei:
Tot hij niet meer bruist, pak je de volgende, laat je deze opdrogen.

Ok, bedankt 🙂

De oude op laten drogen en wat dan?
Dan kun je hem weer gebruiken of de oude bruissteen gewoon weggooien?

Die kan je heeeeeeeeeeel erg lang gebruiken. Tot je heel erg bejaard bent aan toe. 😉

Ik heb met de goedkopere steentjes wel de ervaring dat soms het slangetje er moeilijk vanaf gaat en als je dan iets kracht zet dan breekt het steentje in allemaal stukjes. Dus in dat geval wel met beleid het slangetje verwijderen als dat nodig mocht zijn.

Ik heb er nooit een gehad die de strijd heeft opgegeven eigenlijk.

Gewoon, tot hij niet meer gaat, en niet meer bruist, want dit verstopt ook natuurlijk.

Maar de termijn dat je dit moet vervangen is immens groot, ik denk dat je dat nooit van je leven gaat moeten doen.

Of misschien 1 keer.

HEt zal er ook maar net aan liggen ik heb die dingen alleen incidenteel gebruikt.

Ik gebruikte ze wel bij de artemia en als ik dan bij verstopping een nieuw steentje wilde plaatsen dan zat hij goed vast en bij het eraf trekken knapten ze gewoon. Dan praat ik over de goedkoopste steentjes. De slang wat warm maken zou hebben gescheeld denk ik 😉.
Met wat beleid is het te voorkomen :O.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan