Youri076
Well-known member
- Lid geworden
- 1 augustus 2020
- Leeftijd
- 27
Goeienavond allemaal,
Sinds vanochtend valt het me op dat een van onze maanvissen een opgezette buik heeft. Schubben staan niet open tot noch toe. Deze maanvis is altijd al wat achtergebleven qua groei tov de rest, maar was verder altijd gezond voor zover we konden zien.
De laatste tijd viel het al wel op dat hij/zij wat minder in de groep lag, daar waar hij regelmatig achterna gezeten en "gepest" werd door de andere. Ook verschool hij zich steeds vaker met hangen en wurgen in een holletje wat eigenlijk voor de Ancistrus bedoelt is.
Waardes getest met strip (ja ik weet dat druppels nauwkeuriger zijn 😉 )
NO3: 20 mg/l
NO2: 0
GH: 7 °dH
KH: 10 °dH
pH: +/- 6.6
Cl: 0
Ons aquarium is een Juwel Vision 260
Wekelijks verversen we 30%.
Filteren met een Fluval Fx4 en Sunsun E-1000.
Visbestand:
Maanvissen
Neontetras
Kegelvlekbarbeeltjes
Platys
Ancistrus
Ikzelf denk aan buikwaterzucht, maar wat denken jullie en belangrijker: wat is er aan te doen?
Sinds vanochtend valt het me op dat een van onze maanvissen een opgezette buik heeft. Schubben staan niet open tot noch toe. Deze maanvis is altijd al wat achtergebleven qua groei tov de rest, maar was verder altijd gezond voor zover we konden zien.
De laatste tijd viel het al wel op dat hij/zij wat minder in de groep lag, daar waar hij regelmatig achterna gezeten en "gepest" werd door de andere. Ook verschool hij zich steeds vaker met hangen en wurgen in een holletje wat eigenlijk voor de Ancistrus bedoelt is.
Waardes getest met strip (ja ik weet dat druppels nauwkeuriger zijn 😉 )
NO3: 20 mg/l
NO2: 0
GH: 7 °dH
KH: 10 °dH
pH: +/- 6.6
Cl: 0
Ons aquarium is een Juwel Vision 260
Wekelijks verversen we 30%.
Filteren met een Fluval Fx4 en Sunsun E-1000.
Visbestand:
Maanvissen
Neontetras
Kegelvlekbarbeeltjes
Platys
Ancistrus
Ikzelf denk aan buikwaterzucht, maar wat denken jullie en belangrijker: wat is er aan te doen?
Bijlagen
Laatst bewerkt: