Wat is er nieuw

buikwaterzucht?????????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara1990
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara1990

Guest
Geachte aquarianen,

ik heb nu het volgende probleem met mijn sluierstaarten nou 2 ervan en dat is ze zitten in een aquarium van 110 liter ( tijdelijk ) over 2 weken komt er een 450 liter bak en ik heb me water getest op waardes en die zijn goed heb zuurstofplanten erin en heb een juweel ecoflow 500 pomp erin zitten nu is het zo dat ik pas ververs heb en sinds een uur geleden zijn mijn sluierstaarten erg vreemd aan het zwemmen het lijkt wel alsof ze vis hun staart naar boven naar de oppervlakte worden gedreven en ze willen naar beneden maar worden weer naar de oppervlakte gedreven wat kan ik nu het beste doen voor mijn sluiers en ze gaan ook scheef zwemmen en op hun kom wat kan ik nu het beste doen om ze beter te maken?

klinkt eerder als zwemblaasproblemen.

Staan de schubben uit als een dennenappel?

Nee totaal niet en de heletijd zwemt ie normaal en pas gisteravond deed mijn vis raar en je hebt gelijk het is zwemblaas probleem geweest we hebben esha2000 erin gedaan en hij is weer beter tot zover maar kan het terug komen? En waar kan het aan liggen?

Zwemblaasproblemen gebeurt bij sluierstaarten vaak als ze verkeerd voer (drijvend voer) krijgen, je kan dus beter zinkend voer geven. Verder zou ik persoonlijk de vis in een bak met water zetten waarin hij net volledig onder water zit. Daarnaast zou ik hem wat erwtenpulp geven, omdat dat laxerend werkt.

Saki Hikari (wat vaak gezien wordt als topvoer voor sluiers) heeft vooral drijvend voer in het assortiment. Dit zou echt geen probleem mogen zijn voor sluiers. De zwemblaas staat ook niet met het spijsverteringskanaal in verbinding.

Zwemblaasproblemen komen vooral voor bij vergroeide vissen. Het zou ook constipatie kunnen zijn, dat zorgt weleens voor vreemd zwemgedrag. In dat geval zouden ontvelde erwtjes kunnen helpen.

Ik geef alleen diepvries voer zoals rode muggenlarven witte muggenlarven zwarte muggenlarven tubifix watervlooien mysis en ook bijna elke weekend levend voor ze krijgen geen korrels

Sluiers zijn omnivoren. Alleen dierlijk voer geven is niet goed voor ze. Dat kan ook een oorzaak zijn.

welke voer kan ik nog meer geven of is het beste voor ze?

Omnivoren eten dierlijk en plantaardig voer,nu geef je alleen dierlijk dus beste is om ze ook plantaardig voer te geven.

Je kan een Saki Hikari variant geven of (bij een kleiner budget) koivoer van Hikari, met als aanvulling diepvriesvoer.

Saki hikari is hier nergens te koop in almere erg vreemd hihihi even op onderzoek uit waar ik dat kan gaan halen

Groenvoer? komkommer?

Verschillende webshops bieden het aan. O.a. de webshop van Veldhuis.

Komkommer heb ik geprobeerd maar dat eten ze totaal niet ze zwemmen er niet eens naar toe en veldhuis nee daar ga ik niks kopen ik ben enkele weken geleden daar geweest en in elke bak zit ziektes en dode vissen ik vind dit een slechr zaak ik kijk ergens anders even rond

Dat wil niet zeggen dat ze verkeerde producten verkopen...

Jij gaf je sluiers verkeerde voeding, maar dat wil niet zeggen dat alles dat je doet fout is voor je vissen (om maar een vergelijking te geven). 🙂

Dat ze niets met komkommer doen verbaast me trouwens niets. Goudvissen zijn van de afgestorven planten, insectenlarven en alg. Komkommer heeft geen waarde voor ze. Gelfood is wel een hele goede optie voor ze. Dus daar zou je je in kunnen verdiepen.

Als je toch echt zinkend voer wil ( wat echt niet nodig is zoals Fabienne al heeft aangegeven) neem saki hikari fancy Goldfish, is een beetje prijzig, maar je doet er lang mee en bij mijn normale goudvissen heeft het topresultaten geboekt!
Bekijk mijn topic "opvanggoudisjes maar en dan mijn laatste fotoupdate, echt geweldig voer!

Bedankt voor de tip dan haal ik dis meteen ik zag ook dat je in maat verschil heb ik haal de kleinste maat korrels want heb pas een panda erbij gehaald en de grooste van mij is nu 15 a 18 cm lang en de sluier panda is 2 cm hahaha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan