Buikzucht of ontstoken zwemblaas


P

Planten/gezelschap

Guest
A6E2663F-73E6-4FD6-88FD-C21DB8691D64.jpeg
9539B35B-EE63-4776-BF64-DF7E185156F9.jpeg
5838C10C-6941-4F24-9A76-F7AF454C644D.jpeg
Ik heb een vraag over mijn neon tetra, ik zag sinds gisteren dat mijn neon tetra een opgezwollen buik heeft! Kunnen jullie mijn vertellen wat dit is?
 
Is geen Neon maar een Kardinaaltetra maar is lastig te bepalen wat het precies is.
In het gunstigste geval is het een dikke buik van het eten bv maar dat moet na een dag wel weer over zijn.
In het geval van ziekte kan het door meerdere oorzaken komen en is het enkel gissen op deze manier.
Je zou eens kunnen kijken welke kleur de ontlasting van de vis heeft bv.

De inrichting ziet er heel nieuw uit,sinds wanneer draait deze bak?
 
Waterbuikzucht staan er schubben van het lichaam af? Zoals een denne appel?
Zwemblaas problemen zwemt de vis niet meer horizontaal. Evenwichtsproblemen.

Zoals john aangeeft even kijken als het eten is.

Is dit zelfde aquarium van verleden maand met de witte ontlasting? nieuwe bodem? Check NH3 en NO2. Verleden maand had je al NO2 van 0,1. Bodem eruit halen en nieuwe geeft problemen met biologiosch evenwicht. . Heb je ook iets met filter gedaan?
 
Dankjewel voor de informatie, ga het nog even afwachten! Mijn bak draait al wel een tijdje maar heb inderdaad sinds pas mijn inrichting weer anders gedaan, alle vissen eruit en de bijna de helft water in een andere bak, en daarna alles weer terug gedaan en weer bijgevuld
 
Ja klopt is dezelfde bak! De no2 en nh3 waren weer helemaal in orde maar was niet tevreden met mijn inrichting dus heb hem daarom ook veranderd, heb nu 3 dagen deze inrichting en waterwaardes tot nu toe elke dag getest en de waardes zijn nogsteeds stabiel/goed, ik Heb bij mijn filter alleen het onderste filter vervangen nadat ik dat no2 probleem heb gehad. Tot zover bedankt voor de informatie
 

Terug
Bovenaan