Buitenbakje


P

Pelgrim

Guest
Bakje 80 x 40 x 40 in de tuin. Wat Vallisneria takken en wat ik vond toen ik met mijn schepnet door de sloot ging. Bewoners zijn Endlers.


s0zd3pqfu.jpg
 
Erg leuk projectje maar ben je niet bang met de felle zon voor een algenexplosie en je gebruikt denk ik ook geen filter?
 
Ja, er zit een binnenfilter in. De bak staat onder de bomen en er komt af en toe wat zon door het bladerdek. Dat maakt het mooi. Tot nu toe geen overlast van alg. Wel wat aanslag op de ruit, maar dat is te overzien.
 
Ik heb al een paar jaar in de lente- en zomermaanden een buitenbak (100x40x40) maar ik denk dat dit het laatste jaar wordt.
Ik ben alleen maar aan het vechten met en tegen alg.
Draadalg, blauwe alg, zweefalg, de hele santekraam.
En dat terwijl de bak de hele dag in de schaduw staat: achter een muur op het zuiden.
De ochtendzon wordt afgeschermd door het huis.

Vissen doen het prima,
Planten ondanks de alg wel redelijk.
Maar ik begin het zat te worden.

Twee, drie keer per week water verversen, elke dag draadalg verwijderen met een tandenborstel, dagelijks de laag blauwalg van de bodem afzuigen.
Het wordt werk ipv hobby.
 
Ik heb al een paar jaar in de lente- en zomermaanden een buitenbak (100x40x40) maar ik denk dat dit het laatste jaar wordt.
Ik ben alleen maar aan het vechten met en tegen alg.
Draadalg, blauwe alg, zweefalg, de hele santekraam.
En dat terwijl de bak de hele dag in de schaduw staat: achter een muur op het zuiden.
De ochtendzon wordt afgeschermd door het huis.

Vissen doen het prima,
Planten ondanks de alg wel redelijk.
Maar ik begin het zat te worden.

Twee, drie keer per week water verversen, elke dag draadalg verwijderen met een tandenborstel, dagelijks de laag blauwalg van de bodem afzuigen.
Het wordt werk ipv hobby.
meer planten (filterplanten hebben niks nodig) er in doen de algen winnen het duidelijk van de planten kon ik ook zien in je foto hier heb ik me vijver al een keer moeten snoeien en dan water verversen is dan ook nie meer nodig
 
meer planten (filterplanten hebben niks nodig) er in doen de algen winnen het duidelijk van de planten kon ik ook zien in je foto hier heb ik me vijver al een keer moeten snoeien en dan water verversen is dan ook nie meer nodig
Filterplanten....
Kijk, dat begrip kende ik niet.
Nu alweer wat geleerd.
Maar...
Heb je suggesties?
Ik heb namelijk een beetje gegoogled en wat ik zo zie worden ze allemaal behoorlijk groot.
En mijn aquarium is dat niet.
(Nog afgezien van de prijs, voor die paar maanden...
Rond de 30 euro is een heel normale prijs.)

Heb je tips?
 
Filterplanten....
Kijk, dat begrip kende ik niet.
Nu alweer wat geleerd.
Maar...
Heb je suggesties?
Ik heb namelijk een beetje gegoogled en wat ik zo zie worden ze allemaal behoorlijk groot.
En mijn aquarium is dat niet.
(Nog afgezien van de prijs, voor die paar maanden...
Rond de 30 euro is een heel normale prijs.)

Heb je tips?
je hebt van die filter planten setjes in het tuin centrum kost 10 euro ofzo komt uit duitsland zijn voor vijvers bedoeld het zijn boven water groeiende planten ik heb hier zoon plant in me regen ton gegooit met wat vis er in water is kraak helder geworden
 
je hebt van die filter planten setjes in het tuin centrum kost 10 euro ofzo komt uit duitsland zijn voor vijvers bedoeld het zijn boven water groeiende planten ik heb hier zoon plant in me regen ton gegooit met wat vis er in water is kraak helder geworden
Waterlelies? Of gewoon rechtuit drijfplanten?
 
Nee, het zijn echt plantjes, Cedric.
Google bij afbeeldingen maar eens op filterplanten.
Ben ik ook een stuk wijzer van geworden.
 

Terug
Bovenaan