Wat is er nieuw

buitenfilter indraaien.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mannic05
  • Startdatum Startdatum
M

mannic05

Guest
Ik ga me binnenkort een JBL buitenfilter kopen voor mijn record800. Ik zal dit filter ook moeten indraaien, maar hoe. JBL schrijft voor om een opstartmiddel in de inlaat te spuiten, dit ga ik ook doen. Maar hoe lang moet dit filter samen met mijn interne filter draaien voor ik dit eruit kan snijden.
 
Als je het filtermateriaal van je huidige filter in het nieuwe stopt heb je geen opstartmiddeltjes en indraaitijd nodig.
Na verloop van tijd wissel je beetje bij beetje het filtermateriaal om voor het originele filtermateriaal.
 
Beste John hoe bedoel je dit. In mijn huidige binnenfilter, heb ik 2 sponsen zitten, moet ik deze dan tussen de cardridges plaatsen van mijn nieuwe filter. Als ik zou kiezen om het filter met opstartmiddel samen met mijn binnenfilter te laten indraaien, hoe lang moet ik dan het filter mee laten draaien.

alvast bedankt.
 
Ik zou zeggen 3 weken
 
je hebt twee keuzes.
1) Je laat de filters samen draaien. In een goed draaiend aquarium moet het tweede filter heus geen drie weken mee draaien om een goede cultuur op te bouwen. Het is wel een goede tijd met een mooie ingebouwde veiligheid. Die opstartmiddelen heb je daar zelfs niet voor nodig. Je zal dan wel daarna het aquarium moeten leeghalen om het binnenfilter er uit te breken.

2) Je breekt eerst het binnenfilter uit. En zorgt de je (tijdelijk) zo veel mogelijk van het oude filtermateriaal bij in het buitenfilter kan plaatsen zodat de bacteri�n zich vlot in het nieuwe filter kunnen uitbreiden.
 
Waarbij optie 2 zeker weten meteen goed resultaat heeft.
 
mannic05 zei:
Beste John hoe bedoel je dit. In mijn huidige binnenfilter, heb ik 2 sponsen zitten, moet ik deze dan tussen de cardridges plaatsen van mijn nieuwe filter. Als ik zou kiezen om het filter met opstartmiddel samen met mijn binnenfilter te laten indraaien, hoe lang moet ik dan het filter mee laten draaien.

alvast bedankt.

Ik bedoel idd om de sponzen van je binnenfilter in een mandje van het nieuwe filter te stoppen.

Omdat ik zelf niet geloof in van die opstartmiddeltjes zou ik in het geval van nieuwe en oude filter het nieuwe eerst 2 weken laten meedraaien.

Als je geen achterwand in de bak hebt kan je het binnenfilter eenvoudig los krijgen dmv visdraad,op deze manier hoeft er zo goed als geen water uit je bak.
Je kan er ook voor kiezen om het filterhuis te laten zitten en daar de buizen van je nieuwe filter en verwarmingselement in te hangen bv.
 
Ik zou ook geen opstartmiddeltjes gaan gebruiken. Als je zorgt dat je de inhoud van je oude in je nieuwe kan zetten ben je al een heel eind. Of je spoelt oude sponzen uit in een bakje aquawater omzo de nieuwe mee te enten. Dat water met de bacterien kun je dan in de nieuwe filter doen waardoor deze sneller indraait.
Ook beide samnen een aantal weken laten draaien is een optie.
 
Wat ook kan,is de AANZUIG nieuwe filter,in de aanzuig oude filter steken.
Als je dat lukt.
Zag hier,dat aanzuig oud, nu een dropvorm is? onder de pomp?

Dan zuig je de bakterie vanzelf al het filter in.op 1 pomp.

Is HINT,he.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan