Wat is er nieuw

Buitenfilter installeren bij nano aquarium

Sebastiaan Knol

New member
Lid geworden
21 december 2021
Leeftijd
38
Hoi allemaal,

Zouden jullie mij wat advies willen geven?

Ik ben van plan om een nano aquarium op te starten: (DENNERLE Aquarium Nano cube 30 L). Alleen de bak incl. afdekplaat.

Daarbij wil ik een buitenfilter: (Eheim Classic 150), en een interne verwarming: (Eheim Jäger verwarmer 25 W/ 243 mm). En als verlichting een staande letlamp die zich boven de buik buigt.

Nu vraag mij af of en hoe ik de slangen en sproeier van het filter wel in het aquarium kan plaatsen.
Het lijkt op foto's en filpmjes een compleet afgesloten bak.

Hebben jullie tips, of is er een makkelijkere manier om een combinatie van buitenfilter en nano-aquarium op te staren?

Ben benieuwd!

Hartelijke groeten,
Sebastiaan

Of de glasplaat vervangen door een plaatje plexiglas en daar de opening uitzagen. Ik heb jaren een nano met plexiglas afdekruit gehad en opzich gaat dat prima.

Of de glasplaat vervangen door een plaatje plexiglas en daar de opening uitzagen. Ik heb jaren een nano met plexiglas afdekruit gehad en opzich gaat dat prima.
Je hebt nog steeds fiets met houten wielen. Dus wat jij al heel lang had betekend niet dat het nog mooi goed of prima is he.... 😉

Nee deze ronde ga ik mee met antje..
Glas is gewoon mooier
Dat is inderdaad waar maar ja soms is het makkelijker om een stukje uit kunststof te halen. Ik had ook een Dennerle die met een kunststof plaatje was geleverd en die zijn er dus ook maar wat je wil ziet na enkele jaren is dat het kunststof wat mat uitslaat. Maar goed beide kunnen prima denk ik.
Niet iedereen is even handig om uit glas hoekjes te halen en hier zou dat denk ik eindigen in een bakje met scherven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan