Wat is er nieuw

buitenfilter met/zonder verwarming?

• Onderwerp starter Onderwerp starter OVL
  • Startdatum Startdatum
O

OVL

Guest
Hallo,

Ik ben informatie aan het zoeken ,ik wil namelijk een nieuw aquarium
Ik heb gelezen over buitenfilters met verwarming! Heeft iemand hier ervaring mee? is dit aan te raden of toch liever een aparte verwarming.
Is voor zo grootte 1 buitenfilter voldoende of beter 2 (eventueel kleinere)

alvast bedankt voor alle info

Ik zeg doen!

Maar koop wel een Eheim.

Ik heb er 9 jaar een gehad op mijn vorige aquarium.
Op mijn huidige aquarium heb ik er weer een.
De oude staat als reserve op zolder.
Ik heb nu de Eheim prof 3e 600T.

Je hebt geen lelijke staaf meer in je aquarium. En het warme water wordt heel mooi verdeeld. Dus geen plaatselijke opwarming.

Maare...als t filter stuk is, of de verwarming. Wat moet je dan?

Je kunt ook kiezen voor een externe verwarming van Hydor..zet je tussen de uitstroom naar je bak. Goedkopere oplossing als een filter met verwarming. En zit ook buiten je bak.

Ik heb er een met verwarming. (eheim) zeer tevreden,makkelijk in te stellen.En geen staaf in het zicht.

Fozzy zei:
Maare...als t filter stuk is, of de verwarming. Wat moet je dan?

Je kunt ook kiezen voor een externe verwarming van Hydor..zet je tussen de uitstroom naar je bak. Goedkopere oplossing als een filter met verwarming. En zit ook buiten je bak.

Jij bent duidelijk geen Eheim gewend.

Hydor, gaan inderdaad snel kapot. Dus kun je beter makkelijk extern monteren. Kun je hem snel vervangen.

Ik vraag mij werkelijk af of degene die beweren dat een verwarming snel stuk gaat, dit uit ervaring met een staafverwarmer zeggen. Of dat ze werkelijk een kapotte Eheim hebben gehad.
Die verwarmer die daar in zit,mkun je pertinent niet vergelijken met een staafverwarmer of hydor doorstroomverwarmer.

Het is een spiraal welke je in een waterkoker aantreft. Alleen dit element hoeft dus nooit water te koken, dus die 25 graden doet hij met 10 vingers in zijn neus op sloffen.

Ik spreek uit ervaring. Heb er 9 jaar een gebruikt. Deze staat nu als reserve op zolder. En heb nu pas een nieuwe ivm groter aquarium.

De mijne is wel kapot gegaan hoor.
Ik heb een Eheim 2328 waarvan het verwarmingselement niet meer functioneert. Ik heb hem al wel zo'n 18 jaar, maar hij heeft grotendeels stilgestaan. In 2005 heeft hij nog een jaar gedraaid, en toen ik hem na tien jaar weer in gebruik wilde nemen bleek hij niet meer te verwarmen; verder functioneert hij nog prima en heb ik er nu een (eheim) staaf verwarming bij.

Maar ondanks dat zou ik deze combi van Eheim zeker wel aanraden... E.e.a. wel afhankelijk van je wensen natuurlijk.

Draait bij mij ook, Zonder verwarming, ook kapot.

Een nieuwe verwarming is haast de helft van een nieuw filter.
Dus laat ik het zo.

OK,
bedankt voor jullie vriendelijke reacties denk ik te gaan voor buitenfilter met verwarming( meer dan waarschijnlijk Eheim)
Ik heb doorgaans altijd JBL en zeer treveden over, zal dus nog een beetje moeten nalezen en zoeken waar ze de juiste filter hebben voor mij.

Gewoon een losse Eheim/ jager verwarming nemen. Praktisch onverwoestbaar. Knapt ook niet als hij eventjes droog staat. Qua prijs voordeliger dan een Eheimpomp met verwarming vergeleken met een Eheimpomp zonder verwarming.
Ook hier draaien Eheimpompen al vele jaren!

Hobbygroet,
Jos Hut

En waarom overweeg je geen bodemverwarming in combinatie met een staaf?

Als het toch voor een nieuwe bak is...

Er zijn al vrij goedkope thermostaten te koop waarmee je beide kan aansturen. De vloerverwarming zelf is ook niet zo duur (wel duurder dan een staaf).

Voordeel is: convectie, je grind is altijd netjes en je moet het amper reinigen. Plantjes groeien niet sneller of beter, maar gaan wel v��l langer mee. En je grind gaat ook weer een eeuwigheid mee.

Een Eheim prof 3e 600T kost rond de 450 euro. Ik maak me sterk dat je een vergelijkbare filter kunt vinden - zonder verwarming - maar met thermostaat en bodem/staafverwarming voor hetzelfde bedrag en zelfs minder.

Ik heb nagekeken vb: bodemverwarming JBL, maar nergens staat er een vermelding van een thermostaat!?!

Kan jij me een bodemverwarming/thermostaat aanbevelen?

OVL zei:
Ik heb nagekeken vb: bodemverwarming JBL, maar nergens staat er een vermelding van een thermostaat!?!

Kan jij me een bodemverwarming/thermostaat aanbevelen?

HYDOR HYDROSET THERMOSTAAT. Basic versie kost zo'n 47 euro, die met digitale display zo'n 78 euro.

Heb je nog een verwarmingskabel nodig, afhankelijk van de grootte van je bak, reken op zo'n 34 tot 45 euro.

Bedankt voor de info,
ziet er interessant uit !!!!

Gewoon de staaf en bodemverwarming met een dubbelstekker aansluiten?

Ik heb de bodem JBL ProScape PlantSoil BEIGE, is dit ook ok voor met een bodemverwarming te gebruiken?

OVL zei:
Bedankt voor de info,
ziet er interessant uit !!!!

Gewoon de staaf en bodemverwarming met een dubbelstekker aansluiten?

Ik heb de bodem JBL ProScape PlantSoil BEIGE, is dit ook ok voor met een bodemverwarming te gebruiken?

Deze kan ��n apparaat aansturen blijkbaar.

Dat is niet slecht, maar er zijn er ook die 2 apparaten kunnen managen.

Die lijken me beter, zal eens zoeken of die ook betaalbaar te vinden zijn.

Dennerle heeft er wel ��n, maar die thermostaat is vrij prijzig: rond de 140 a 150 euro voor de basis versie. Die wordt geleverd met 2 'programmeerbare' stopcontacten.

Ik heb de Deluxe versie van dat merk.

Ik heb geen idee of het ideaal is voor je Plantsoil, maar ik zou even een mailtje sturen naar JBL.

Die aquamedic ziet er ook goed uit!

Er is een model met 1 x koelen , 1 x verwarmen en een model met 2 x verwarmen. Dus even goed kijken dat je het juiste model neemt zie link boven.

mvg Kees

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan