Wat is er nieuw

buitenfilter reinigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter OVL
  • Startdatum Startdatum
O

OVL

Guest
Hallo,
Heb hier al veel gelezen over het reinigen van buitenfilters; Niet alles in 1 keer reinigen, maar in etappes enz.

��n vraag, wat doen jullie met het water dat zich in de filter bevind? Dit is echt vuil, verversen of niet???

Doe ik altijd wel..
Ik vul de pot weer met vers water alvorens weer op te starten.

Ik gooi dit altijd weg, evenals de drab die onder in het filter zit. Er zijn ook mensen die dit laten zitten. Ik zelf reinig altijd alles in 1 keer, dit gaat altijd prima bij mij.

Ik heb 2 filters op mijn vision staan en die ververs ik omstebeurt volledig.
Drab gaat tussen de planten in de tuin.

zelfde wat john zegt.
alles lekker schoon en fris weer onder het aquarium en klaar.

Ik heb 1 externe filter , en reinig ook alles in 1 keer om de 6 weken

Dat gaat wel te koste van je bacteriecultuur John. Maar goed als de bodem goed ingedraaid is dan scheelt dat wel een hoop.

Ik koppel de slangen af (die reinig ik alleen als het echt nodig is) en haal de filter onder de bak weg. Gooi er wat water uit met kop erop om een waterballet te voorkomen. Daarna mandje voor mandje er uit. De fijne, witte watten vervang ik en de andere watten spoel ik even uit. De keramische pijpjes en bioballen spoel ik hooguit even af als ze echt smerig zijn, maar vaak doe ik hier niks mee. Het water gooi ik allemaal weg en ik vul de filter tot 80% weer. De rest komt er weer in als de pomp aangesloten is. Een eventueel tekort aan water vul ik dan weer bij aan het aquarium. Hierbij maak ik nooit gelijk mijn bodem en filter schoon ivm de bacteri�n.
Ik reinig de filter eigenlijk alleen als de stroming te laag is

OK,
Dat is idd ook wat ik doe, water weg, vers erin,

bedankt allemaal!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan