Wat is er nieuw

Buitenfilter voor 60 liter gezocht!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laurens Daniel
  • Startdatum Startdatum
L

Laurens Daniel

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb besloten om een nieuw aquarium te kopen, een 60 liter Tetra AquaArt. Ik heb overal op het internet gezocht maar ik kon nergens een goed filter vinden. Het filter moet aan de volgende eisen voldoen:

-Het moet geschikt zijn voor een 60l aquarium
-Het moet een buitenfilter zijn
-Het moet een stil filter zijn; ik moet ermee kunnen slapen
-Het moet voor garnalen geschikt zijn

Als er geen filter is wat aan deze eisen voldoet, zou een binnenfilter ook oke zijn en zou ik wel wat kunnen regelen zodat het toch veilig is voor garnalen (al zou ik hier ook wat advies voor moeten hebben aangezien ik hier total geen ervaring mee heb 😀)

Ik hoor graag van jullie,

Laurens

Mooi binnen filter is de aquael turbo 500....

Ik heb een JBL CristalProfi e401, deze is zeer stil. Ik heb hem garnaal vriendelijk gemaakt door een stukje gaas over het aanzuig korfje te plaatsen.

Ik heb een hele tijd een tetratec ex 400 gehad op mijn rekord 600. Ook bij mij stond de bak op de slaapkamer en je moet je oor haast tegen het filter leggen voordat je deze hoort. Ook zijn het ongelooflijk fijne filters om schoon te maken. Ik had geen speciaal ding om het filter, en zelfs kleine(vaak jonge) visjes en garnalen werden er meestal niet in gezogen. Heel af en toe wel, maar deze bleven wel leven in het filter. Ik had vuurtjes en deze kweekten zich, ook zonder spons om de inlaat, snel genoeg voort. Ik weet nu wel, dat als je deze filter nieuw aanschaft, er een spons al bij de filter inzit. Iig wel bij de plus variant. Ook kun je deze redelijk makkelijk zelf maken, mocht je echt niks op gezogen willen hebben. Ik weet niet welke garnalen je in de bak hebt, maar persoonlijk zou ik het zonder spons doen. Deze worden, naar mijn idee, erg snel smerig en dit haalt d stroomsnelheid redelijk omlaag. Ook lijkt het me lastig voor iig de vissen als je telkens met je hand in de bak moet om dit sponsje schoon tr maken

Persoonlijk heb ik betere ervaringen met de Eheim filters.
Kan aan mij liggen en het is ook erg persoonlijk natuurlijk.
Ik heb op de 60cm hier een Eheim 2211 en die voldoet prima hoor en is zuinig in energieverbruik.
Een 2213 zou ook nog kunnen.

Wat mij het meeste tegenstond bij die van tetra is dat die pompknop die erop zit heel erg zwaar gaat en je er een hele zere hand van kreeg als je die knop enkele malen had ingedrukt.

Voor ca 22eur heb je de aquael turbo 500 binnenfilter. Deze is al geschikt voor garnalen (sponsfilter) en er zitten ook keramische pijpjes bij voor de bacteri�n.

Ik heb een hele tijd een tetratec gehad, maar de knop vrijwel niet gebruikt. Gwn water in de slangen laten zitten of weer vullen als ze schoon zijn en dan met het heveleffect krijg ik de pomp vol en als deze vol zit stop ik de strekker im het stopcontact en dan draait deze weer

Dan heb ik het vast anders gedaan dan als jij net beschrijft.Is alweer een dik jaar terug denk ik zo.
Maar goed die knop zit erop maar dan moet hij ook op een redelijke wijze te gebruiken zijn vind ik.
Zoals ik al zei is het natuurlijk erg persoonlijk welke filter je het fijnste vind.

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb mijn filter gevonden en ik hoop dat ik zo snel mogelijk er mee aan de slag kan!

Nog even een vraagje, ik weet dat het niet in deze categorie thuishoort maar ik denk niet dat het nodig is om een hele post hiervoor te maken:

Welke temperatuur vinden Boraras Brigittae het fijnst?

En welke filter is het geworden?

Ik heb het visje zelf nog nooit gehad, maar dit las ik erover op het internet: Boraras brigittae is warmtebehoeftig, een geschikte temperatuur ligt 25 en 28 graden.

Ik kan je alleen zeggen dat het onwijs leuke visjes zijn om te zien. Bij mij totaal niet angstig, het tegendeel juist. Ze komen gelijk naar voren en weten precies wanneer ze eten krijgen. Ga ik voor de bak zitten, komen ze gezellig naar voor in de bak. Ik heb ze zelf op 23/24 graden zitten en dit gaat naar mijn idee prima. Ik heb de vissen nu een jaartje ofzo denk ik en nooit zieken gehad. Vissen zijn lekker actief en mooi rood gekleurd

Knop gaat bij mij idd ook wel zwaar john, vandaar het trucje met het hevelen. Haal niet altijd alle slangen los, dus het water blijft er toch inzitten. Ben ik de knop ook niet nodig. Ook lag het aan de ruimte boven de pomp; met genoeg ruimte erboven kon ik de knop redelijk makkelijk indrukken, alleen had ik slechts 15cm ofzo boven de pomp. Bij het schoonmaken van de slangen gebruik ik de knop afwisselend wel en niet. Vaak maakte ik de slangen gelijk met de pomp schoon en eenmaal de knop ingedrukt buiten het kastje ging deze wel redelijk soepel in het kastje, ondanks beperkte ruimte

Het is de Tetra EX 400 Buitenfilter geworden, gisteren al binnengekomen en ziet er mooi uit. Vandaag ga ik ermee aan de slag!

Ik ga het op 26 graden proberen met de visjes, ik ben benieuwd hoe leuk ze zijn, ik heb er veel goede dingen over gehoord. Deze temperatuur moet ook goed kunnen gaan vuurgarnalen neem ik aan? Ik heb gehoord dat ze van koud tot warm water het allemaal goed vinden 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan