Wat is er nieuw

Buitenfilter

• Onderwerp starter Onderwerp starter sam18
  • Startdatum Startdatum
S

sam18

Guest
Hallo,
Ik heb een aqua-pro 2 buitenfilter en het lukt me niet om hem goed aan het werk te krijgen. Er komt wel wat water in het aquarium maar dit is echt bijna niks. Ik heb het filter al helemaal vol laten lopen en ook een deel van de slangen. Verder sluiten de mandjes in het filter goed op elkaar aan. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Is ie nieuw? Oud?

Hij is oud

Dan wat je kan doen

- beide slangen ff raggen
- rotor ff schoonmaken
- inlaat en uitlaat buizen schoonmaken
Dat allemaal.goed schoonmaken.

Voorderest wellicht sponzen lichtjes uitspoelen enz.

Dat alles hielp bij mij toen ik.last had hier van. Maar kan het miss zijn dat de opvoerhoogte te hoog is? Als voorbeeld hij kan tot 1.50 en jij hebt het op 1.80m

Je kan een emmer pakken op de grond leggen en dan ff met buis en sproeikop daar in doen kijken of dat harder gaat?

Kogelkranen helemaal los? Geen knik in de leidingen/slangen? Mandjes er wel goed inzitten

Edit; liran was me net voor met een iets uitgebreider antwoord 😀

Wanneer ik de buis in een emmer op de grond zet komt er meer water uit. Moet ik dan zorgen dat het filter hoger komt te staan en dan de slangen inkorten?

Als het filter gewoon normaal doorloopt als er minder opvoerhoogte is zal dat zeker kunnen helpen. Hoe minder hoog, hoe beter uiteraard voor het tegengaan van het verlies aan stroming

Oke dan ga ik dat proberen. Bedankt voor de hulp.

Heeft het filter het voorheen wel goed gedaan? Of heb je m 2e hands en is die pas net in je bezit?

Maakt die ook veel herrie?

Heb je deze?
Afbeelding007-1.jpg~c100.jpg
is wel de 3.

Nee het is de 2. Hij maakt niet veel geluid. Ik heb hem al een tijdje maar hij is wel 2e hands en heeft het nooit echt goed gedaan.

Nee het is de 2. Hij maakt niet veel geluid. Ik heb hem al een tijdje maar hij is wel 2e hands en heeft het nooit echt goed gedaan.
Wel al een keer die rotor vervangen? heb wel eens hier gelezen dat dat het kan zijn.

2 en 3 blijft hetzelfde, bij mij 1 mand meer in. Hier had ik de kop op doorstroming getest.

Als hij haast geen water geeft, kijken of het schoep goed mee draait op de as.

Als de rotor heel is, niets aan doen.

Test hem ook in de gootsteen.
Heb je voor aanzuig een schuifbuis.
die kan ook valse lucht zuigen, op schuifgedeelte. robbertje slecht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan