Buitenfilter


T

Tetra1970

Guest
Hallo allemaal,
Sinds 5 jaar heb ik een Juwel Rio 180 met het originele binnenfilter. Nu zit ik erover te denken om een buitenfilter te kopen.
Is een buitenfilter veel beter dan het standaard Juwel binnenfilter? En wat is een goed merk en type? Ik heb veel klachten gelezen over de TetraTec EX 700 (lekkages en kapotte onderdelen bv.).
En moet ik een filter nemen met veel overcapaciteit? Ik las hier op het forum dat de EX 700 waarschijnlijk te zwak is voor een Rio 180?
 
KIjk op MP. voor een Eheim Ecco 2200 serie. Of de 2022-2024.
Zij goeie filters.
 
Maar als je op Marktplaats koopt, heb je natuurlijk geen garantie..
 
Nee, Maar als je 1/3 betaald. hoef ik geen garantie.
Eheim is een merk,dat altijd goed is.
Heb er zelf een 8-9 staan. van MP af.
 
Okee. Maar is een buitenfilter wel beter dan het standaard Juwel binnenfilter?
 
Ja,stukken beter.
Je kunt er beter mee werken.

Kost wel wat natuurlijk.
 
Is de doostroming beter of zo?
 
Waarom halen ze allemaal ht binnenfilter eruit.
Niet voor niets.
 
Ja, daar zit wel wat in. Maar ik moet wel een filter nemen met een behoorlijke overcapaciteit?
 
Voor een Rio 180 zou ik voor eentje gaan met minimaal 1000 L/PH. Zo veel mogelijk Siporax in stoppen ;)
 
Okee, dat zou bijv. een Eheim professionel 3 350 (2073) kunnen worden dan. Of een Tetra EX 1200?
Ik denk dat ik liever Eheim heb, daar lees ik minder klachten over.
 
Als het kan, zou ik de Eheim nemen.
 
Er zijn tegenwoordig 2 soorten Siporax zag ik op de site van Tetra; een mini uitvoering en de gewone. Welke zou beter werken?
 
Hallo Alex, die Eheim lijkt me ook beter. Dus die gaat het dan waarschijnlijk worden (de professionel 3 350 (2073).
Groeten en bedankt voor de tip!
Carlo
 
Tetra1970 zei:
Er zijn tegenwoordig 2 soorten Siporax zag ik op de site van Tetra; een mini uitvoering en de gewone. Welke zou beter werken?

Zou weinig verschil maken,als je zelfde hoeveelheid gebruikt.
Gaat om het totaal oppervlak voor de bacterien.

Ik heb de 2173 350T,de tetra hoor ook ik niet de beste verhalen over.
 
Okee. Maar je moet ook nog filtersponzen e.d. in het filter doen toch?

Doe maar duur! :p Maar het is wel makkelijk, een filter met ingebouwde verwarming.
 
En ik bedoelde net de site van Sera i.p.v. die van Tetra ;-)
 
Tetra1970 zei:
Okee. Maar je moet ook nog filtersponzen e.d. in het filter doen toch?

Doe maar duur! :p Maar het is wel makkelijk, een filter met ingebouwde verwarming.

Is compleet,plug and play.
 
Ja,uiteraard. Anders vliegt alles je filter weer uit.
En of watten,of een Eheim witte.
 
En dat moet je niet hebben! Maar het is wel een goed idee om een filter te hebben met een behoorlijke overcapaciteit?
 
Ik denk dat ik de normale uitvoering neem, anders barst ik straks van de losse aquarium apparatuur (verwarmingen, filters, etc etc ;-))
 
Die heeft een beetje teveel overcapaciteit voor mijn Rio 180 denk ik ;-)
 
Die Jebao zegt me niks. Eheim draait al lang mee in de aquariumwereld, dus heeft ook een goeie naam!
 
Die Jebao is goed hoor. Heb er ook eentje nu een jaar draaien. Makkelijk te onderhouden...grote filterinhoud met goede inhoud en mandjes snel los te halen. Compleet geleverd voor een laag aanschafbedrag.
 
Okee. Maar Jebao is niet echt algemeen verkrijgbaar denk ik?
 
Zie er weinig die ze hebben.
Maar kijk de advertentie, bezorgt ook in...Heemskerk?
 
Ja,dat is wat ik al zei. ;)
Maar niet erbij gezet,bij de advertentie van 45 euro. ;)
 
Hallo Bertus,
Op Marktplaats zag ik een Eheim professionel 3 350 (2073). Heeft maar een paar weken gedraaid. Ik mag 'm kopen voor � 90,00. Dat is wel een goeie prijs denk ik? Normaal zijn ze zo'n 150 - 160 euro.

http://link.marktplaats.nl/739197981

Groeten,
Carlo
 

Terug
Bovenaan