Wat is er nieuw

Buitenfilter

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaLife
  • Startdatum Startdatum
A

AquaLife

Guest
Beste mensen,

Aangezien overmorgen 2017 begint, krijg ik dan ook nieuwjaarsgeld van mijn familie (traditie bij ons, bij jullie ook). Dit betekent voor een 14-jarige scholier als ik natuurlijk, vissenbingo! Ik wil namelijk een buitenfilter voor in mijn 60x30 bak.

Ik heb heel veel vragen, namelijk welke filter ik moet nemen en of er kans is op lekken als ik m neerzet op dezelfde hoogte als mijn aquarium (hetzelfde tafeltje als mn aquarium). Moet ik nog aan andere dingen denken ?

Buitenfilter het beste onder het aquarium plaatsen.

Zelf zou ik een Eheim kiezen. Voor een 54 liter bak zou ik toch voor onderstaande kiezen.

ecco pro 200

experience 150

Je kunt een classic overwegen, maar hier moet je ook kranen bijkopen. Bovengenoemde zijn makkelijker met onderhoud.

De 2211 (Experience 150) volstaat prima denk ik. Ik heb een 2211 op een Aqua65 draaien. Om er een aan te schaffen met kranen is wel aan te bevelen zoals Marcel ook al aangeeft.

Ik snap er geen reet van, waarom een kraan als ik al gewoon mn water van de kraan bij t aanrecht haal

Afsluitkranen wordt bedoelt...tussen je slang en t filter. Kraan dicht draAien en je kan het filter makkelijk afkoppelen zonder geknoei. Je kunt ook een pomp kopen met kranen zoals de jbl e701.

Ik wil het graag xo eenvoudig mogelijk omdat ik een leek met buitenfilters ben en ik absoluut GEEN lekken wil.

Ik wil het graag xo eenvoudig mogelijk omdat ik een leek met buitenfilters ben en ik absoluut GEEN lekken wil.

Dan moet je dus een makkelijke filter kopen. Dus compleet met de kranen.

Je zult het filter met slangen moeten verbinden aan je aquarium. Als je tussen deze slangen geen kranen zet, dan loopt je aquarium leeg, als je het filter open maakt.

Danmoet je bij binnenfilters blijven...

Dr is natuurlijk bij buitenfilters, al is die kans klein, altijd een kans op lekkage als je hem na schoonmaken niet goed aansluit of een kraantje te snel opendraait.

Dat zal allemaal wel goed gaan denk ik, alleen wat voor filter raden jullie mij dan aan? (met kranen en dat gedoe inbegrepen graag)

Filter is goed,maar deze is dus zonder de extra kranen, die zul je er los bij moeten kopen.

Ik heb de jbl cristalprofi en ben er tot nu toe heel tevreden van. Er komt hier geen enkele filter meer binnen dat niet voorzien is van een snelkoppel systeem voor de darmen! Of het nu JBL of Eheim is! Je klikt alles los en neemt je filter mee naar je wasbak en je kan eenvoudig op werkbare hoogte onderhoud verrichten.

Ik snap er geen reet van nog steeds. Ik denk dat jet beter is, als je ook naar mn leeftijd kijkt, dat ik met deze stap nog even wacht. Ik ga wel een nieuwe inrichting voor mn garnalenbak kopen.

Pfff, ik begrijp niet wat er nu aan de hand is. Je krijg advies voor een buitenfilter en opeens heb je het over de inrichting van je garnalenbakje. Op zich is een buitenfilter erg simpel hoor en misschien lijkt het wat ingewikkeld maar dat is het echt niet. Maar goed, het is jouw geld en jij beslist natuurlijk wat je daarmee gaat doen😉.
In ieder geval veel plezier bij het besteden van het geld ongeacht wat je daarmee gaat doen🙂.

Bedankt, maar die buitenfilter is nog niet voor mij weggelegd, ik begrijp er nada van.

Ik denk dat je het je allemaal te moeilijk voorstelt hoor. Ik heb ook 2 linker handen maar zelfs mij lukt het om een buitenfilter aan te schaffen en aan te sluiten.
Ik wil je niet pushen want het is jouw keuze maar ga anders eens naar de lfs en vraag of die je willen laten zien hoe het eruit ziet en hoe je het moet dan.
Misschien dat dit je zal helpen om een keuze te maken. Ik begrijp dat het allemaal nieuw is voor je en daarom denk ik dat de lfs je misschien kan helpen om het te verduidelijken (of via de video s die op Youtube staan).
Als je kijkt bij Youtube op de Eheim 2213 dan zie je daar genoeg video s waar je stap voor stap kan zien hoe het moet.

Tjah, net als John vind ik je reactie vreemd? Punt 1: het is niet moeilijk, we presenteren hier enkele voorbeelden die je kan kopen, aansluiten en klaar! In grote lijnen zal je telkens of een Eheim of een Jbl aangeraden worden. Jij beslist welk budget je hebt! Verder werd hier gezegt van maak het uzelf gemakkelijk en koop 1 met kraantjes op. We kunnen je het nog eenvoudiger maken en je een link bezorgen waar je op klikt betaald en je de filter dinsdag op de mat hebt als je wilt?

Ik snap dat je een keus maakt ik wil namelijk ook een Buitenfilter er bij! En een ph-controller en een nieuwe LED controller! En een heleboel visjes! Maar ik heb mijn prioriteit gesteld op de filter omdat ik van mening ben dat dit een meerwaarde bied voor de vissen EN mij ontlast bij het onderhoud!

Bij jou kan het zijn dat je inrichting veranderen de zelfde meerwaarde levert hoor daar kan ik mij niet over uitspreken! Maar stel zelf je prioriteiten en geef niet zomaar op omdat iets je te moeilijk lijkt!

Hier een voorbeeld van een iets grotere Eheim maar hetzelfde principe dus:

Zelfs ik gaf de link van zveldhuis met dat filmpje vd jbl.

Zonde van onze energie dit weer, succes verder ik doe niet meer mee.

Weetjewat, ik ga het proberen. Maar ik vind wel dat jullie moeten begrijpen dat jullie hier te maken hebben met een 14-jarige jongen, en geen volwassen man zoals jullie allemaal. Dat gezegd hebbende ga ik het toch proberen. John heeft me op de goeie manier gepushed, fozzy wat minder.. :juggle:

Ik heb ooit een lek gehad en mijn ouders hadden een geel plafond beneden in de huiskamer, misschien verduidelijkt dat mijn argwaan en de terughoudendheid.

Ik ga het komende dinsdag kopen. Ik heb alleen nog een vraag, kan het ook zonder extra kraantjes erbij te kopen of maak ik het me dan nog ingewikkelder ?

Weetjewat, ik ga het proberen. Maar ik vind wel dat jullie moeten begrijpen dat jullie hier te maken hebben met een 14-jarige jongen, en geen volwassen man zoals jullie allemaal. Dat gezegd hebbende ga ik het toch proberen. John heeft me op de goeie manier gepushed, fozzy wat minder.. :juggle:

Ik heb ooit een lek gehad en mijn ouders hadden een geel plafond beneden in de huiskamer, misschien verduidelijkt dat mijn argwaan en de terughoudendheid.

Ik ga het komende dinsdag kopen. Ik heb alleen nog een vraag, kan het ook zonder extra kraantjes erbij te kopen of maak ik het me dan nog ingewikkelder ?

Voor een 14 jarige kan je anders soms je zeg wel genoeg doen, jij zet soms als 14 jarige dan toch volwassen mensen op zijn/haar plaats?

Of je nu 14, 24, 34 of ouder bent, met goed advies te aanvaarden heeft een leeftijd weinig te maken.

Ik had hetzelfde probleem, ik wist niet hoe een buitenfilter werkt en was daarom bang voor lekkages. Ik heb toen de eden 301 gekocht, en ik ben er erg blij mee.

Voor een 14 jarige kan je anders soms je zeg wel genoeg doen, jij zet soms als 14 jarige dan toch volwassen mensen op zijn/haar plaats?

Of je nu 14, 24, 34 of ouder bent, met goed advies te aanvaarden heeft een leeftijd weinig te maken.

Jullie zijn op jullie leeftijd toch sterker in het inschatten van risico's. Ik niet, als ik bijvoorbeeld volwassenen op hun plaats zet of een buitenfilter wil nemen.

Weetjewat, ik ga het proberen.

Ik heb reeds dit gezegd.
Buitenfilter het beste onder het aquarium plaatsen.

Zelf zou ik een Eheim kiezen. Voor een 54 liter bak zou ik toch voor onderstaande kiezen.

ecco pro 200 (<----klik hierop dit zijn links)

experience 150 (<----klik hierop dit zijn links)

Je kunt een classic overwegen, maar hier moet je ook kranen bijkopen. Bovengenoemde zijn makkelijker met onderhoud.

Dit zijn filters waar je geen kraantjes bij hoeft te kopen. Die zitten erop.

ik weet niet of je een buitenfilter een "risico nemen" kan noemen :S

echt niks gemakkelijker en beters (op een bioloog na) dan dat 🙂

ik weet niet of je een buitenfilter een "risico nemen" kan noemen :S

echt niks gemakkelijker en beters (op een bioloog na) dan dat 🙂

Je hebt meer kans dat je waterschade hebt/krijgt bij een bioloog dan bij een potfilter.

Je hebt meer kans dat je waterschade hebt/krijgt bij een bioloog dan bij een potfilter.

is dat zo? wist ik niet.

maar dat zou dan voornamelijk komen door verkeerd gebouwde/afgestelde biologen?

Potfilter ?

Met beide bedoelde ik zowel de potfilter als de externe bioloog.

Laat bij beide de elektriciteit maar eens uitvallen, weet je direct wat ik bedoel.

In theorie moet een bioloog al het teruglopende water vanuit de overloop kunnen bergen.
Dus zou er geen verschil moeten zijn.

Eigenlijk moet je zoiets ook hebben getest, als eigenaar van een bioloog.

In theorie moet een bioloog al het teruglopende water vanuit de overloop kunnen bergen.
Dus zou er geen verschil moeten zijn.

Eigenlijk moet je zoiets ook hebben getest, als eigenaar van een bioloog.

En de terugloop via je pomp als deze stil staat? je bioloog is vele malen kleiner dan je aquarium.

En de terugloop via je pomp als deze stil staat? je bioloog is vele malen kleiner dan je aquarium.
Volgens mij wordt meestal (voordat je de bioloog laat bouwen) berekend hoeveel water in de bioloog terecht zou komen in het geval dat de elektriciteit uitvalt, om genoeg ruimte in de bioloog over te laten...
Dat heb ik in ieder geval wel gedaan bij de sump voor mijn aquarium.
Het water komt op maximaal 2 cm boven het laagste punt van de afvoer. 60x60x2 = 7,2 liter. Mijn afschuimer heeft 23cm waterhoogte nodig om goed te werken (dat wordt de kamer, waar het water het hoogst is, in de andere kamers zal de waterhoogte ong 17-20cm zijn) 50x30x7= 10,5 liter, dus mocht de elektriciteit uitvallen, kan de sump het water makkelijk opvangen.

Ik dacht dat iedereen dat deed, maar blijkbaar is het niet zo...

Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan