bullheads, Ameiurus


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Hey zoals sommige zullen weten heb ik 2 bullheads in mijn 2meter bak. Ik heb ze 6 jaar geleden als klein kind uit Frankrijk meegenomen. Ze zijn nu rond de 25cm. Ze liggen eigenlijk de hele dag stil en s'avonds of als ik ze eten geef bewegen ze een beetje. Ik vroeg mij af of mijn bak te klein aan het worden is of dat ik ze voor altijd erin kan huizen? Sommige sites zeggen dat 200liter genoeg is voor een volwassen bullhead, persoonlijk lijkt mij dat bullshit. Kortom ik heb geen idee of ze nog langer in mijn tank kunnen blijven of niet. Ik zie geen tekens van stress.

op het monsterfishforum zeggen ze dat het wel kan maar dat forum is erg slecht kwa advies als het gaat om bakmaten en monster vissen erin stoppen.
Wat denken jullie dat de minimale tanksize moet zijn voor bullheads?
 
Ik heb ze 6 jaar geleden als klein kind uit Frankrijk meegenomen.

Ben je dan nu een groot kind? :juggle: ;)

Ik vind het altijd wel leuk om een beetje rond te koekeloeren voor info maar met deze naam kom ik in een wirwar van bruine en zwarte meervallen dus heb je misschien de officiële naam?
 
Nu heb ik geen ervaring met deze grote vissen maar spreek je jezelf nu niet ietwat tegen? Je vind 200L voor een bullhead niet genoeg maar vraagt wel of de bak waarin je ze houdt voldoende is?
 
Een bak van 2 meter zal toch wel meer dan 200 liter bevatten Mike?
Snap ik, gezien de titel in zijn handtekening 720L. Maar ik bedoelde meer dat als hij zegt meer dan 200L de vis nodig heeft, hij met de andere bewoners heel snel aan een overbevolking zit in zijn bak.
Wellicht iets anders moeten formuleren :oops:
 
Ben je dan nu een groot kind? :juggle: ;)

Ik vind het altijd wel leuk om een beetje rond te koekeloeren voor info maar met deze naam kom ik in een wirwar van bruine en zwarte meervallen dus heb je misschien de officiële naam?
Sry de zwarte dwergmeerval, als het goed is worden ze niet groter dan het formaat wat ze nu hebben. Ze zijn al een tijdje gestopt met groeien
 
Snap ik, gezien de titel in zijn handtekening 720L. Maar ik bedoelde meer dat als hij zegt meer dan 200L de vis nodig heeft, hij met de andere bewoners heel snel aan een overbevolking zit in zijn bak.
Wellicht iets anders moeten formuleren :oops:
overbevolking is bij roofvissen wat anders dan bij de meest gehouden vissen. Al mijn vissen liggen voornamelijk te slapen en zitten op andere water hoogtes dat houdt in dat zodra er geen agressie is en de vervuiling mee valt het te doen is. De 200 liter ging trouwens over de benodigde bak grote, wat mij niet lijkt te kloppen want 200liter is een bak van 1,3m ofzoiets? en daar zou ik geen meerval van deze grote in willen stoppen. Drm ook mijn vraag
Maar we dwalen af. Denken jullie dat ik beter een ander huis voor ze kan zoeken of zou ik ze voor de rest van hun leven in mijn bak kunnen huizen?
 
overbevolking is bij roofvissen wat anders dan bij de meest gehouden vissen. Al mijn vissen liggen voornamelijk te slapen en zitten op andere water hoogtes dat houdt in dat zodra er geen agressie is en de vervuiling mee valt het te doen is. De 200 liter ging trouwens over de benodigde bak grote, wat mij niet lijkt te kloppen want 200liter is een bak van 1,3m ofzoiets? en daar zou ik geen meerval van deze grote in willen stoppen. Drm ook mijn vraag
Maar we dwalen af. Denken jullie dat ik beter een ander huis voor ze kan zoeken of zou ik ze voor de rest van hun leven in mijn bak kunnen huizen?
Was ook niet aanvallend of iets bedoeld. Geen ervaring met grote vissen dus was vooral nieuwsgierigheid vanaf mijn kant. Hopelijk hebben andere leden een antwoord voor je :)k
 
Denk opzich dat het wel gaat. Zijn indd uitgegroeid met deze lengte en zolang je een goede waterkwaliteit houdt is het prima. Probeer eens nitraathars, werkt perfect.
 
Ik denk dat ik ze in de zomer toch weg breng en dan mijn bak wat rustiger inricht.
 

Terug
Bovenaan