Wat is er nieuw

C. pygmaeus te rustig

M

Mndy

Guest
Ik heb gisteren 15 stuks Corydoras pygmaeus gekocht bij de dierenwinkel.
De diertjes zijn natuurlijk nog wat schuw, maar 1 van de corydorassen zit al de hele dat in een hoekje te zitten. Pas als ik hem/haar met een netje wil vangen (omdat ik even dacht dat ie dood was) wilt ie er nog wel snel vandoor zwemmen.

Het is me ook opgevallen dat deze corydoras een oranjeachtige buik heeft.
Even een foto ter verduidelijking:

KsATJmiN5U-07DeUGxjGJG9gx_VQr-vZ.jpeg

Is er iets aan de hand, of kan dit nog gewoon stress zijn?

Stilzitten is niet vreemd, de rode buik wel. Als je een mogelijkheid hebt tot quarantine zou ik dat zeker doen.

Awwwww dat ziet er niet beste uit. Op Planet Catfish is een topic over iets wat er op lijkt. Is helaas in het Engels. Coryman = Ian Fuller = De Schotse wereldvermaarde Cory-expert. Misschien heb je er iets aan.

http://www.planetcatfish.com/forum/view ... =6&t=39226

Gelukkig heb ik Engels gehad op school 😀

Maar shit dit klinkt inderdaad niet goed! Ik kan de cory met de rode buik niet meer vinden tussen de andere cory's in. Maar ik zou ze allemaal goed in de gaten in elk geval.
Helaas beschik ik niet over een quarantaine bak. Daar wilde ik nog even voor sparen.

Ik ga gelijk verder googelen betreft meer informatie over 'red blotch'.
Bedankt voor de link!

Hoop dat ik het mis heb overigens, maar vond het er wel op lijken. Als het zichzelf oplost is dat beter !!! Heb al vaker wat gelezen over een soort bloedvergiftiging (inwendige bacterie) door stress ed.

De cory's zijn ook niet heel erg rustig gevangen. Volgens mij was het een stagiaire, ze heeft er in totaal 45 minuten over gedaan. Dus het zo zomaar kunnen dat ie gewoon te veel stress heeft gehad, waardoor hij zichzelf is gaan vergiftigen. Hopelijk niet door een bacterie dan.

Ik hoop natuurlijk ook niet dat dit het is, maar ik hou het gewoon heel goed in de gaten!

Interessant artikel! Ga 'm eens goed doorlezen.

Helaas vandaag de eerste dode pygmaeus op de bodem gevonden. Hopelijk blijft het bij die ene.

Net gaat de 2e Corydoras ineens heel vreemd zwemmen. Alsof hij een soort van neurotische aanval kreeg. Net als in het artikel draaide hij ineens op z'n rug en zonk hij naar de bodem.
Heb 'm nu even in een apart bakje gezet met vers water. Maar ik ben bang dat ie het niet gaat overleven..

Ondertussen zwemt de corydoras nu wel weer goed. Hij lijkt bijgekomen. Ligt gewoon weer plat op z'n buik en wilt actief wegzwemmen als ik aan kom lopen.

Zal ik 'm weer terug in de bak zetten, of juist niet? En hoe ga ik dit verder voorkomen?
Deze corydoras had trouwens een 'red blotch' buikje.

Ik zou even wachten met terug zetten en als je m terug zet, als je zeker weet dat het beter gaat, goed in de gaten houden.
Succes er mee.

Groet,
Daniel

Dat is geweldig nieuws !!!! Ik zou 'm wel voorzichtig terugzetten. Bij soortgenoten zal hij / zij zich nog beter voelen. Top dat ie is opgeknapt.

Ik heb de cory terug in de bak gezet, ik moet namelijk over een uurtje weg om te werken. Dus dan kan ik m nog even n uurtje in de gaten houden in de grote bak!

Maar heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn dat de cory's zo plots zwakte vertonen en overlijden? Dit lijkt me geen zelfvergiftiging meer.

Trouwens tussen door ook nog even goed nieuws; de colisa chuna's zijn al de hele dag bezig met pronken en paren en het mannetje is nu bezig met een schuimnest 😀
Mag ook wel even gezegd worden vind ik 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan