Wat is er nieuw

Cabomba plant snoeien

• Onderwerp starter Onderwerp starter Felereca
  • Startdatum Startdatum
F

Felereca

Guest
Beste mensen,
ik heb een vraagje, mijn Cabomba planten groeien nu over heel het wateroppervlakte, zitten altijd veel babyvisjes in elke dag.
alleen nu word het een beetje te vol dus mijn vraag is, hoe kan ik deze plant het beste snoeien? alles is door elkaar gegroeid.
iemand enig idee?

Mvg,

Peter

Wat ik doe met zoiets als cabomba is helemaal eruit halen, mooie stekjes eraf snijden met scherp mes en die weer opnieuw planten.

kellemes zei:
Wat ik doe met zoiets als cabomba is helemaal eruit halen, mooie stekjes eraf snijden met scherp mes en die weer opnieuw planten.
Ik ben er niet zeker van of dat helemaal gaat lukken, heb namelijk 3 van die bosjes uit elkaar gezet maar dicht bij de overvlakte is het helemaal door elkaar gaan groeien. dus waarschijnlijk als ik 1 plant eruit probeer te halen neem ik het hele zooitje mee.
wat als je de bovenkant er gewoon afsnijd? en de stengel laat staan, groeit dat dan weer mooi aan? of niet.

Mvg,

Peter

Met duimnagel afknijpen. en restant ook laten drijven,tot hij wortel schiet.

of terug in de bodem.

Bertus zei:
Met duimnagel afknijpen. en restant ook laten drijven,tot hij wortel schiet.

of terug in de bodem.
ik heb even een foto gemaakt van mijn aquarium dan kan je misschien even zien waarom ik ze er sowieso er niet uit kan halen. maar hoe bedoel je met je duimnagel? kan ik dan gewoon de bovenkant wat ik eraf wil hebben met mijn duimnagel eraf klemmen, en dan wat er los komt gewoon weer herplanten?
NRWUdWN

Gevalletjuh snoeischaar erin 😉

Zou in jouw geval de schaar erinzetten. Op zo'n tweederde vanaf de bodem afknippen .
En dan de afgeknipte delen gaan uitzoeken op mooie topdelen en die op de gewenste lengte inkorten en terugplaatsen in de bodem.

Naja dan zal ik dat inderdaad maar moeten gaan proberen, in iedergeval al bedankt voor de hulp die ik hier heb gekregen!

Mvg,

Peter

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan