Wat is er nieuw

Cacatuoides man of vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DorkV89
  • Startdatum Startdatum
D

DorkV89

Guest
Hallo!

Ik heb 2 vrouwtjes Cacatuoides en 1 mannetje. Maar nou vind ik dat 1 vrouwtje steeds meer op een mannetje gaat lijken. Om zeker te weten dat het echt een vrouwtje is vraag ik jullie advies.
Het mannetje laat hem/haar in ieder geval met rust.

imageupload

imageupload

volgens mij is dit een mannetje

Ik dacht het al! Ik heb heel lang gedacht dat het een vrouwtje was. En heel lang had hij ook wat weg van een vrouwtje maar nu de laatste 2 weken is hij ineens veranderd en heeft een groei spurt gemaakt!

Gaat dit goed in mijn Trofis Colisa A-1000 1000 mmx 420mmx 650 mm?

2 man en 1 vrouw,waarschijnlijk zal 1 man onderdanig worden en zich zelden laten zien. Kijk het aan,soms vind een man dat prima,je zult hem wel weinig zien dan. Cacatuiodes zijn erg fel

Zal de kleur van deze man nog zo worden als mijn andere man? Hij is verkocht als een double red.

De andere man:
imageupload

DorkV89 zei:
Zal de kleur van deze man nog zo worden als mijn andere man?
Zie ik bij een onderdanige man niet zo snel gebeuren.

~ Ivo

Mee eens

Oke! Ik heb hem ongeveer 3 maanden geleden gekocht. Zou ik er nog mee terug naar de winkel kunnen?

Je zou contact op kunnen nemen,en uitleggen dat het niet 1 maar 2 mannen zijn.

Ik heb ze gemailed. Eens kijken wat ze zeggen.

Drie maanden is best lang. Daarnaast is mijn ervaring dat de winkel binnen lopen beter werkt dan mailen, andere klanten kunnen dan namelijk hun reactie zien. Maar goed, dat zou altijd alsnog kunnen.

Verder zijn bij A. cacatuoides de mannen veel mooier en dus makkelijker te verkopen, daarom verwacht ik dat ze niet moeilijk zullen doen over een ruil.

Overigens: wel jammer dat dwergcichliden vrijwel altijd zo jong verkocht worden.

Natuurlijk, ze hebben geen hele lange levensduur en de wil er waarschijnlijk zo lang mogelijk van genieten, maar het geslachtsonderscheid is zeker bij deze soorten niet onbelangrijk. En het gaat vaak om maar een paar maandjes ouder, dan kun je het al redelijk goed zien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan