Wat is er nieuw

Cala's onderwaterwereld

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cala
  • Startdatum Startdatum
Nou 2 fotootjes dan tot het forum weer stabiel is. Vandaag wat geknutseld. Voor nu is het klaar, uiteindelijk zullen er andere planten inkomen die de hoogte en de diepte gaan opvullen. De zwarte leisteen is natuurlijk om het hout omlaag te houden. Had toch het geduld niet om het 2 weken te laten weken en uitschimmelen.... 🙂

Gister toch de 3 cory's van de andere LFS gehaald. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb. De arme stumperds waren al volgroeid bijna en hun baarddraden zijn bij nader inzien afgesleten omdat ze al die tijd op grind zaten. Ze schoolden direct samen met de 7 kleintjes. En ik vind ze echt totaal niet schuw. Toen ik vanmiddag in de bak bezig was moest ik ze zelfs lichtjes aan de kant duwen omdat ik anders mijn gras niet geplant kreeg. Ook toen mijn hand in het water was bleven ze er gewoon bij. Ik ga een voerplaats maken aan de voorkant zodat ze dit terrein vaker zullen betreden. Maar ik heb echt niet het idee dat ze bang zijn.

Totaaltje nog een beetje zweefvuil.
617174calaprese_0_82_20140909_200551.jpg

Cory's

211249calaprese_0_82_20140909_200933.jpg

Ziet er goed uit, ze blijven leuk, die dwerg-corydoras. 🙂

Leuk hoor Cala, je bent wel handig.
Klaar zijn we nooit maar het hout staat sierlijk in beide hoeken :thumbs:

Wauwie ziet er mooi uit! Die cory's zijn heel erg schattig 😀

Dank jullie wel 🙂 Ja de cory's zijn echt super schattig. En die ene die altijd alleen op pad is blijft dat driftig volhouden...

En Astrid Ik sta er zelf versteld van. Normaal ben ik helemaal niet zo creatief. Maar ik moet zeggen dat ik dit ook wel erg leuk vind om te doen.

Tja het was het wachten op..... Kaamlaagje... Ik heb de uitstroom maar even naar het oppervlak gericht. Ik denk dat ik teveel gerommeld heb in de bak dinsdag met verbouwing. De combinatie van nieuw hout en bacteri�n/huidvet van mijn arm zal wel iets teveel zijn geweest. Ik heb er namelijk wel op gelet dat de filter zo lang mogelijk heeft gedraaid. Die is niet langer dan een half uur uit geweest...

Nu ben ik nog aan het denken om steen te gebruiken in de kromming van het "pad" rechtsachter. Daar wat mos overheen laten groeien of HC. Iets van hoogteverschil wat de kromming accentueert. Ik heb gezocht maar nog geen geschikte grootte gevonden. Het moeten namelijk kleine stenen zijn. Roodbruin. Het hout en steen moeten elkaar complementeren en niet uit de toon vallen. Nou heb ik aquarium123 gemaild. Zij gaven als antwoord dat versteend hout moeilijk klein te maken was. Maar dat dit bij drakensteen wel kon en ze dat ook voor mij konden doen als ik mijn wensen doorgaf. Wat een service. Dus maar even nadenken of dit mooi zal zijn voordat ik impulsief weer stenen bestel die ik uiteindelijk toch niet gebruik.

Wat denken jullie wel of niet doen... Graag advies.

We zijn weer een week verder en het ziet er inmiddels zo uit.
168498_0_82_20140916_210843.jpg

Ik heb wat probleempjes gehad deze week. Ten eerste een kaamlaagje waardoor ik de uitstroom naar boven moest richten en er geen goede doorstroom was, een lichte nitrietpiek waardoor ik een paar dagen achter elkaar 1/3 deel ververst heb. Dus dan krijg je ook problemen met de plantjes, zoals deze draadalg op de riccia. Vandaag is het nog iets meer, de foto is van gisteravond. Graag advies wat ik ermee moet doen!!!
982829_0_82_20140916_210901.jpg

De achterste riccia doet het wel goed. Het naaldgras op de voorgrond groeit niet zo snel als eerst maar is wel ondergronds een netwerk aan het maken. Je ziet namelijk de uitlopers de grond in gaan. Het iets grovere gras doet het wel redelijk al zag ik daar wel de eerste tekenen van nitraat tekort.

De cabomba begint eindelijk weer te groeien en de eikenbladvaren ook. Op de achtergrond zijn nog 2 kleine stekjes van mijn umbrosum. De enige die het hadden overleefd en die beginnen me toch mooie nieuwe blaadjes te tonen. Echte volhouders. Ik ben nog steeds aan het denken over de drakensteen in de bocht. Want het leuke is dat de cory's vaak van linksachter over het pad naar voren komen zwemmen. Dat ziet er zo leuk uit. Dus ik wil dat pad wat meer gaan aanzetten.

De cory's zijn nog steeds niet schuw en ik vind ze nog steeds erg leuk. Deze week laat ik de bak nog rusten. Waarschijnlijk volgende week het schooltje halen als het nitriet op 0 blijft en ik alles stabiel heb. Maar eerst even nadenken wat ik met de stenen ga doen. wel of niet???

Hier nog een fotootje van een blije cory.
213394_0_82_20140916_210954.jpg

Mijn vraag aan jullie dus: Wat moet ik me de draadalg. gewoon de riccia snoeien of nog even laten zo?
En wat vinden jullie van het idee om stenen te plaatsen in de bocht om zo een strakker afgescheiden pad te krijgen wat naar linksachter wegloopt?

Wow mooie veranderingen hoor!
Hoe heb jij die riccia zo mooi op dat hout gekregen zonder dat ie uitelkaar drijft?

Ik heb het met visdraad vast gebonden. En dan echt heel veel wikkelingen. En het blijft inderdaad heel fijn vastzitten. Zit nou tegen mijn eerste snoeibeurt aan.

Gaat een leuk bakkie worden hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan