Wat is er nieuw

Calciumnitraat (CaNO3

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dirk Bazuin
  • Startdatum Startdatum
D

Dirk Bazuin

Guest
Info van een bekende webshop.

Calciumnitraat (CaNO3) kan gebruikt worden om het nitraat gehalte in het aquarium te verhogen. Nitraat is een belangrijk onderdeel in o.a. Estimative Index, Redfield Ratio en andere voedingsmethodes.

Dit product heeft in tegenstelling tot Kaliumnitraat minder invloed op de geleidbaarheid en kan als vervanger voor Kaliumnitraat gebruikt worden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Is het misschien een idee on dit 50/50 te gebruiken met Kalium nitraat?

Met de EI voeg je zo n 12 mg kalium toe en dat halveer je zo wel waardoor er wellicht weer kans is op een kaliumtekort. Zover ik weet moet de hoeveelheid kalium bijna gelijk zijn aan de hoeveelheid nitraat.

Met de EI voeg je zo n 12 mg kalium toe en dat halveer je zo wel waardoor er wellicht weer kans is op een kaliumtekort. Zover ik weet moet de hoeveelheid kalium bijna gelijk zijn aan de hoeveelheid nitraat.
Klopt ik voeg zelfs nog kalium toe maar dacht meer dat het calcium ook nog een positieve werking zou kunnen hebben.

Ik hoorde van een oud collega dat hij nu planten voeding gebruikt met calcium chelaat en daar zouden de planten steviger door worden.
Vandaar dat ik me dit afvroeg.

Ja ik voeg ook extra kalium toe in de meter zoals je al weet en ik denk dat als je de kalium uit de EI zou gaan vervangen dat je dat toch wer extra moet gaan toevoegen. Wellicht dat extra calcium positief kan werken.

Houd er wel rekening mee dat Calcium onderdeel uitmaakt van de GH. Dus deze gaat dan ook omhoog.

Daarnaast is het natuurlijk zinloos, als je ook apart Kalium doseerd.

Ja is inderdaad een brainfart.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan