Wat is er nieuw

cambarellus diminutus

patty776

Well-known member
Lid geworden
4 januari 2015
sinds kort ben ik de eigenaresse van een koppeltje cambarellus diminutus
deze zitten met hun 2 in een 25ltr bak nu draagt het vrouwtje zichtbaar eitjes!
wat moet ik doen als de jonkies er zijn?
heb gelezen dat ik de ouders niet hoef te verwijderen bij de ene info en bij de andere info moet ik dat weer wel doen dus wat is raadzaam?
En kan nergens terug vinden wat de kleintjes eten dus wat moet ik voeren als de kleintjes er zijn?
ik heb crab natural van sera wat ik ze voer en er ligt altijd catappablad in de bak.

Ik heb de cpo gehad en de jongen zie je na een tijdje wel door de bak scharrelen hoor. bij de geboorte zag ik ze amper.
Soms willen de ouders wel een jong oppeuzelen, dus zorg voor veel verstopplekken in de vorm van mos of filterbuisjes.
Volgens mij eten de kleintjes gewoon mee, want ik heb daar nooit iets apart voor gevoerd.
Misschien kun je wat granulaat of stofvoer tzt erin doen voor ze.
Ik heb de ouders dus niet verwijderd.

oke ik heb dus vandaag 2 kleintjes gespot maar heb ook last van hele dunne wormpjes in mijn bak ik vermoed opstartwormpjes en omdat ik toch al zat te denken om er visjes bij te doen komt nu dus de vraag!
Welke visjes zouden jullie me adviseren de bak is 40 cm lang en op het breedste punt 25 cm diep en zo'n 30 cm hoog inhoud ongeveer 25 ltr bruto
ik zat de denken aan Boraras brigittae
is dit een optie andere optie,s zijn altijd welkom

Die wormpjes kunnen verder geen kwaad hoor.
Dus ze eruit halen is geen must.
Als je er visjes in wil hebben dan zal het een hele kleine soort worden denk ik.
25 liter is erg weinig natuurlijk 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan