Carbo noodzakelijk?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Is het gebruik van Easy Carbo noodzakelijk in een Sluierstaart bak met alleen moerasplanten?

Echinodorussen, Crypto's, Anubia's en Cyperus helferi.

Wel heb ik voedingsbolletjes in de grond gestoken: JBL , de 7 balletjes ( of zo iets).
Bij elke plant één of twee.

En ik doe er zo nu en dan Profito bij als plantenvoeding, maar of dat noodzakelijk is?
 
Noodzakelijk nee.

Helpt het de planten groeien ja.

Zo nu en dan profito is wel een heel vaag schema.
 
Goed spul om algen aan te pakken zoals wat baardalg (mits met mate, je moet de onderliggende factoren aanpakken). Voor de rest voorzichtig zijn met dat spul... kan in verkeerde dosering nogal schadelijk voor planten, vissen en zelfs voor jou zijn als het op je huid komt of inademt oid.
 
Het is volgens sommigen een gevaarlijk chemisch goedje wat je niet te lang moet geven als het niet hoeft.
 
Ik heb het al over mijn handen gehad paar keer maar niets van ondervonden ofwel ben ik van staal kan ook.
 
Is het gebruik van Easy Carbo noodzakelijk in een Sluierstaart bak met alleen moerasplanten?

Echinodorussen, Crypto's, Anubia's en Cyperus helferi.

Wel heb ik voedingsbolletjes in de grond gestoken: JBL , de 7 balletjes ( of zo iets).
Bij elke plant één of twee.

En ik doe er zo nu en dan Profito bij als plantenvoeding, maar of dat noodzakelijk is?

Je moet balans vinden in de driehoek, licht, voeding, co2.
Dus als je geen co2 hebt, dan zorgen voor minder licht. En dan is ook de behoefte aan voeding minder.
 
Met zo nu en dan Profito bedoel ik de weekdosis verdeeld over drie dagen.

Carbo zal ik dan in een lage dosis geven, zoals op het etiket staat .
 
Met zo nu en dan Profito bedoel ik de weekdosis verdeeld over drie dagen.

Carbo zal ik dan in een lage dosis geven, zoals op het etiket staat .
Ok dat is prima. Als je carbo geeft dat wel dagelijks doseren.
 

Terug
Bovenaan