Caridina dennerlii


Xiano #pareldanio

Well-known member
Lid geworden
20 augustus 2019
Berichten
333
Leeftijd
18
Heeft er iemand ervaringen met deze soort?

Want ik heb een paar vragen over deze mooie garnalen.

Hoelang zouden ze ongeveer kunnen leven?
Kunnen ze goed tegen warme temperaturen?
Bij welke vissen kunnen ze gehouden worden?
Kweken ze snel en gemakkelijk?
Moeten er Sulawesi slakken bij gehouden worden?
Kunnen ze gehouden worden in een pH van 6,8?
 
Wij hebben ze gehad, moeten in een bak zonder beplanting gehouden worden anders kweken ze niet en op een temperatuur van minimaal 26 graden, is geen makkelijke garnaal, worden max 2 jaar oud, slakken hoeven er niet bij, je Ph is te laag voor ze, alle vissen hebben garnaal op hun menu staan
 
Wij hebben ze gehad, moeten in een bak zonder beplanting gehouden worden anders kweken ze niet en op een temperatuur van minimaal 26 graden, is geen makkelijke garnaal, worden max 2 jaar oud, slakken hoeven er niet bij, je Ph is te laag voor ze, alle vissen hebben garnaal op hun menu staan
De temperatuur is goed.
 
En ik heb vroeger crystal red's bij vuurzalmpjes, apistogramma trifasciata, otocinclus en botia striata gehouden en dat lukte goed.
 
Maar heb hier ook eens een betta bij gehouden, maar toen werden ze opgegeten.
 
En wat verwacht je nou van antwoord? je hebt antwoorden gekregen op je vragen, dus de rest is aan jouw
 
Geen aanrader om met vissen te houden. Heb ze zelf gehad en gekweekt maar zijn toch langzaam uitgedoofd. Temperatuur is iets van heel veel discussie. De kweker waar ik ze vandaan had kweekte ze op 25°C jaarrond, maar wildvang moet bijvoorbeeld een stuk warmer. Best horen wat de waarden zijn waar je ze koopt. Bij mij zat er overigens wel beplanting bij (javavaren, drijvers en wat mosjes).
 
Topic van Xiano

In de titel een willekeurig op internet gevonden dier X, weinig bekend in de hobby, exotische naam

Of dier X kan in situatie Y

Het is weer zover. :deal: Euro in de pot voor ieder volgend topic
 

Terug
Bovenaan