Wat is er nieuw

Caridina japonica bij taiwaners

• Onderwerp starter Onderwerp starter DePlantenMan
  • Startdatum Startdatum
D

DePlantenMan

Guest
op dit moment zitten er in mijn 60 cm bak crystals met taiwan gen en gewone taiwaners. en dat bevalt wel dus nu wil ik in de rio 125 ook taiwaners houden. maar ik heb 15 a 16 Caridina japonica gaat dat samen met elkaar?

Dat ka.
Zullen nooit kruisen.

en gaat het ook goed met eten geven omdat Caridina japonica brutaal zijn.

Japonica,s eten draadalg. valt wel mee,hoor.

DePlantenMan zei:
en gaat het ook goed met eten geven omdat Caridina japonica brutaal zijn.

Dat lijkt mij ook het belangrijkste punt. De japonica bij mij zijn aardig in staat om de strijd aan te gaan met de cory�s. Dus tijdens voedertijd zullen de taiwaners amper aan de beurt komen.
Maar garnalen zijn meesters in het vinden van eten. Het zou dus zomaar kunnen dat ze door de bak heen echt wel aan genoeg eten komen.

Moeilijk dus om een voorspelling te doen

Zelf zou ik ze denk ik niet combineren, maar dat is ook een esthetische kwestie; ik vind 1 soort garnaal per bak mooier.

Bertus zei:
Japonica,s eten draadalg. valt wel mee,hoor.

Ja, maar liever eten ze een makkelijker maaltje, is mijn ervaring. Voedertabletjes zitten ze in no-time met zn allen bovenop.

oke dan heb ik nog een vraag over de bodem. nu heb ik in de rio 125 links achter een soort berg/verhoging.( zie laaste foto van mijn album ) en dat is opgevuld met zand. maar wil er ph bodem in doen.dus is het mogelijk om dat hoekje zo te houden met zand en de bodem gewoon ph bodem?

Waarom een PH bodem in????

Ph-verlagende bodem is wel wenselijk voor de taiwanners.
Verder zou ik ze niet combineren, de Japonica's willen nog wel eens op rooftocht gaan met kleiner blijvende soorten. En zeker de wat duurdere soorten zou ik dan ook niet combineren met Jappen 😉

Dat is wel een punt ,ja.
Heb ze zelf bij vuurtjes, die doen ze niets.

De TB heeft zeer zeker een ph verlagende bodem nodig. Ik hou ze zelf altijd apart in bakjes want ze zijn te duur om er mee te experimenteren of risico te nemen.

oke dan gaan ze alle 16 in de aqua 30 met tylo slakken. maar over dat zand en ph bodem kan dat wel?

Ik begrijp dat het zand dus daar blijft liggen. Je loopt wel de kans denk ik dat de 2 soorten gaan mengen en dat je dan dichtslibben gaat krijgen. Het beste is altijd om 1 soort korrel te gebruiken.

ja het zand blijft alleen bij de stenen liggen. bij de rest van de bak haal ik het er uit.

Ja ik snap hem. Ik denk alleen wel dat door het onderhoud van je bak en door eventueel de bewegende/lopende garnalen het zand kan gaan schuiven en zo je bodem dicht kan geraken.

Waarom niet gewoon opvullen met het ph-verlagende bodem-materiaal?

kellemes zei:
Waarom niet gewoon opvullen met het ph-verlagende bodem-materiaal?

omdat ph bodem duur is 🙂

Ja begrijp ik.. welke ga je gebruiken?

de Colombo FloraBase Pro Grof of de GlasGarten Environment soil.

Ja, die zijn aan de prijs inderdaad 😉
Je zou het combineren kunnen proberen natuurlijk, ik neem aan dat die korrels groter zijn dan het zand? Misschien dat het qua mengen wel meevalt.
Daar komt bij dat je die bodems toch 'om de zoveel tijd' vervangen moet en daarmee eventuele problemen door vermenging (denk aan rotting) dus bij de eerstvolgende vervanging op te lossen is, dan kun je desnoods meteen ook het zand vervangen.
Tis maar een gedachte..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan