Wat is er nieuw

Cayman of Jewel aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klaske
  • Startdatum Startdatum
Klaske, deze links werken niet.
Wel durf ik te zeggen dat de knop een tijdschakelaar is.

Het is ook een beetje een kwestie van geluk...

Ik ga vanmiddag even kijken en wil alles even werkend zien. Nog tips, waar ik op moet letten?

Laat het aquarium in ieder geval vullen met water zodat je er zeker van kan zijn dat ze niet lek zijn. En kijk goed of er geen krassen op de voorruit zitten, want daar krijg je later gruwelijk spijt van, is geen gezicht

De krassen op de voorruit is een goeie, daar had ik bij dit aquarium ook beter naar moeten kijken :stom:

is er ook een manier om zelf een verwarminselement te kunnen testen?

Mocht je nu willen gaan voor de juwel bak (lijkt me een rekord 800), ter referentie, kijk even wat een juwel rekord 800 kost bij de hornbach. Hornbach verkoopt dit aquarium (alleen aquarium) nieuw voor net boven de 100 euro. En dan ben je in ieder geval zeker van een goede bak zonder lekkage en/of krassen, goede tl's enz.

Tevens, kijk goed naar wittige vlekken op de ruiten. En laat je niet afschepen met het verhaal dat dat kalk is wat er wel weer afgaat. Kit 'etst' zichzelf op een gegeven moment permanent in het glas. Mocht je dus een aquarium kopen waar jaren een achterwand ingeplakt heeft gezeten, maar die recent is verwijderd, dan heb je kans dat de vlekken die daar van zijn ontstaan nooit meer weg te krijgen zijn (zie laatste foto aquarium van 2e advertentie).

Ik spreek hierbij uit ervaring. Ik heb ooit een 2e hands bak gekocht die gevuld enorm onder de krassen bleek te zitten. De achterwand heb ik verwijderd, maar op de plaats waar dotten kit hadden gezeten hou je altijd een doffe plek in het glas, die nooit meer weg te krijgen zijn en die je altijd zult zien.

Denk dat ik met mijn verjaardagsgeld naar de hornbach breng! kan ik daar ook gelijk goed grind halen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan