Wat is er nieuw

'Centerpiece fish' Shallow Aquascape

Guy1992

Well-known member
Lid geworden
22 januari 2013
Berichten
99
Locatie
Limburg, Maastricht
Beste lezer,

Na best wat opstart problemen met mijn nieuwe bak ILA SHALLOW 150x50x30. Begint deze eindelijk in balans te komen. Algen trekken weg en de eerste bewoners zijn verhuist van mijn oude bak naar hun nieuwe onderkomen.

Het visbestand bestaat nu uit:

10x Otocinclus Vittatus (4 weken geleden aangeschaft)
30x +- Saukura Bloody Mary garnalen (4 jaar geleden 10 stuks aangeschaft)
6x Caridina Japonica garnalen (4 jaar oud)
3x Clithon Corona Slak ( 4 jaar oud)
7x Blauwe Tetra's (4 jaar oud)

Ik ben voornemens aan dit visbestand nog eens 20 Blauwe Tetra's toe te voegen.

De bak draait no ongeveer 3 maanden.
Tempratuur: 23 graden
Waterwissel 1x per week 50%: 50% RO water 50% Kraanwater
Substraat: ADA Amazonia
Filter: Eheim Profesionel 3 1200 XLT



Mijn vraag: Ik ben al een tijdje op zoek naar een vis die kan dienen als mijn centerpiece vis. Natuurlijk heb ik al wat vooronderzoek gedaan maar ik hoor graag jullie suggesties hierin zonder jullie te beïnvloeden.

Dus kom maar op met die suggesties en eventueel jullie eigen ervaringen 🙂

Onderstaand mijn bak:
Aquarium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan bij dwerg cichliden uit gaat komen.. daar zijn er behoorlijk wat van 😉
 
Gaat dat goed met de garnalen samen?
 
Nee🙂 maar iets “groots” is denk ik lastig met deze hoogte en diepte..
 
Misschien wat knappe L nummers? Maar of je die vaak gaat zien…
 
Nee🙂 maar iets “groots” is denk ik lastig met deze hoogte en diepte..
Fijn dat jullie meedenken. Allicht handig om te vermelden: Ik zoek niet iets 'groots'. Ik zoek een (op wat voor manier dan ook) 'opvallend' visje dat dus niet als school gehouden dient te worden en past bij mijn huidige visbestand. Mocht er af en toe een garnaal weg worden gesnoept dan wil ik dit ook nog wel overwegen.
 
150 x 30 x 50....Daar zou een wimpelaal in kunnen....alleen is dat niet zo'n goed idee met de rest van je dieren....

Misschien een paar goerami's?
 
Wat een mooie bak zeg! Plaatje :smitten:
 
Wat een mooi plaatje dit aquarium. Ik zou het eerst eerst de tetra's uitbreiden en dat eerst even aankijken. Mocht je daarna nog het idee hebben dat je wat mist, dan zijn er mooie dwerg cichliden, of een klein schooltje corydoras, bijvoorbeeld adolfoi.
 
Als ik je mooie bak zie denk ik aan 6 cherry barbelen, die vallen wel op, maar ik ben bang dat ze je garnalen op zullen vreten. Hetzelfde geldt voor regenboogvissen. Misschien een betta? De ene wil wel garnaaltjes eten en de andere niet, vaak niet als ze aan een bestaande bak met voldoende ruimte worden toegevoegd id mijn ervaring.
 
Dank iedereen voor het meedenken. Ik ben er nog niet uit. Mochten nog andere mensen tips hebben hoor ik het graag.
 
Beste lezer,

Na best wat opstart problemen met mijn nieuwe bak ILA SHALLOW 150x50x30. Begint deze eindelijk in balans te komen. Algen trekken weg en de eerste bewoners zijn verhuist van mijn oude bak naar hun nieuwe onderkomen.

Het visbestand bestaat nu uit:

10x Otocinclus Vittatus (4 weken geleden aangeschaft)
30x +- Saukura Bloody Mary garnalen (4 jaar geleden 10 stuks aangeschaft)
6x Caridina Japonica garnalen (4 jaar oud)
3x Clithon Corona Slak ( 4 jaar oud)
7x Blauwe Tetra's (4 jaar oud)

Ik ben voornemens aan dit visbestand nog eens 20 Blauwe Tetra's toe te voegen.

De bak draait no ongeveer 3 maanden.
Tempratuur: 23 graden
Waterwissel 1x per week 50%: 50% RO water 50% Kraanwater
Substraat: ADA Amazonia
Filter: Eheim Profesionel 3 1200 XLT



Mijn vraag: Ik ben al een tijdje op zoek naar een vis die kan dienen als mijn centerpiece vis. Natuurlijk heb ik al wat vooronderzoek gedaan maar ik hoor graag jullie suggesties hierin zonder jullie te beïnvloeden.

Dus kom maar op met die suggesties en eventueel jullie eigen ervaringen 🙂

Onderstaand mijn bak:
Bekijk bijlage 379929
Iets groots dat springt er wel makkelijk uit denk ik, weet ikzelf niet welke vis nooit eruit zou kunnen springen.
Over zo,n hoge waterspiegel kunnen ze er bijna uitzwemmen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan